Kampania przeciw wypowiedzeniu przez Polskę Konwencji stambulskiej
W kampanii wykorzystano elementy nawiązujące do regionalnej sztuki ludowej (screen Youtube.com/CPK Centrum Praw Kobiet)
Agencja Dziadek do orzechów przygotowała dla Centrum Praw Kobiet kampanię "Przemoc to nie tradycja" z okazji międzynarodowej inicjatywy "16 dni akcji przeciwko przemocy". Akcja nawiązuje do wypowiedzenia przez Polskę Konwencji stambulskiej.
Publikacje związane z akcją będą publikowane m.in. w mediach społecznościowych Centrum Praw Kobiet. Pierwszym elementem kampanii jest film-teledysk opatrzony piosenką, której tekst niesie za sobą manifest dotyczący wypowiedzenia Konwencji. Często tłumaczone jest to sprzecznością z polską kulturą, polską tradycją, historią i religią. Celem kampanii jest pokazanie, jakie faktyczne skutki może nieść za sobą wypowiedzenie Konwencji stambulskiej dla kobiet w całej Polsce, a także zachęcenie ich do wspierania działań CPK.
W kampanii wykorzystano elementy nawiązujące do regionalnej sztuki ludowej. Symbolicznie pokazano, że polska kultura nie godzi się na ograniczanie praw kobiet i stosowanie przemocy domowej.
Teledysk wyreżyserowała Daria Woszek, a produkcją zajęła się Dagmara Molga. W kampanii wzięli udział nie tylko artyści, ale też aktywistki i influencerki.
Dziadek do orzechów opracował koncepcję kampanii, jej strategię, architekturę, a także był odpowiedzialny za przygotowanie materiałów graficznych.
(AMS, 30.11.2021)