Sprzedaż "Gazety Polskiej"  |  Artykuł Szymona Jadczaka miał największy zasięg  |  Grupa ZPR Media targetuje internautów dzięki sztucznej inteligencji  |  Value Media agencją mediową TVP  |  Sprzedaż "Tele Tygodnia" w trzecim kwartale  |  Rady nadzorcza spółki Yieldbird  |  Widownia "Kawy z kardamonem" w TVP 1  |  Druga edycja aukcji charytatywnej Herstory, projektu telewizji History Channel  |  PKP Intercity wybierze agencję PR  |  M.C.M Klosterfrau Healthcare powierza kolejną markę  |  VML Poland tworzy globalną stronę  |  Media manager w Grupie Maspex  |  Spot Factory w całości stworzony przy użyciu AI  |  MullenLowe Group promuje  |  NBC News rozszerza działalność na Amerykę Łacińską  |  BBC przygotowuje dokument na 40. rocznicę tragedii na stadionie w Bradford  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 32 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Sprzedaż "Gazety Polskiej"  |  Artykuł Szymona Jadczaka miał największy zasięg  |  Grupa ZPR Media targetuje internautów dzięki sztucznej inteligencji  |  Value Media agencją mediową TVP  |  Sprzedaż "Tele Tygodnia" w trzecim kwartale  |  Rady nadzorcza spółki Yieldbird  |  Widownia "Kawy z kardamonem" w TVP 1  |  Druga edycja aukcji charytatywnej Herstory, projektu telewizji History Channel  |  PKP Intercity wybierze agencję PR  |  M.C.M Klosterfrau Healthcare powierza kolejną markę  |  VML Poland tworzy globalną stronę  |  Media manager w Grupie Maspex  |  Spot Factory w całości stworzony przy użyciu AI  |  MullenLowe Group promuje  |  NBC News rozszerza działalność na Amerykę Łacińską  |  BBC przygotowuje dokument na 40. rocznicę tragedii na stadionie w Bradford  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 32 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Sprzedaż "Gazety Polskiej"  |  Artykuł Szymona Jadczaka miał największy zasięg  |  Grupa ZPR Media targetuje internautów dzięki sztucznej inteligencji  |  Value Media agencją mediową TVP  |  Sprzedaż "Tele Tygodnia" w trzecim kwartale  |  Rady nadzorcza spółki Yieldbird  |  Widownia "Kawy z kardamonem" w TVP 1  |  Druga edycja aukcji charytatywnej Herstory, projektu telewizji History Channel  |  PKP Intercity wybierze agencję PR  |  M.C.M Klosterfrau Healthcare powierza kolejną markę  |  VML Poland tworzy globalną stronę  |  Media manager w Grupie Maspex  |  Spot Factory w całości stworzony przy użyciu AI  |  MullenLowe Group promuje  |  NBC News rozszerza działalność na Amerykę Łacińską  |  BBC przygotowuje dokument na 40. rocznicę tragedii na stadionie w Bradford  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 32 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Listopad 22, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Oto finałowa piętnastka konkursu Grand Press – Książka Reporterska Roku 2021

Jury na kolejnym posiedzeniu spośród piętnastu książek wskaże pięć, a spośród nich wybierze Książkę Reporterską Roku 2021. Internauci zagłosują na Nagrodę Czytelników

Spośród 72 zgłoszonych jury drugiej edycji konkursu na Książkę Reporterską Roku wybrało piętnaście publikacji, które weszły do finału.

Jury w składzie: Marcin Kowalczyk, Roman Kurkiewicz, Cezary Łasiczka, Weronika Mirowska i Beata Stasińska pracuje w dwóch etapach. W pierwszym od początku sierpnia br. zapoznawało się ze wszystkimi 72 zgłoszonymi książkami, by podczas posiedzenia 18 listopada 2021 roku wskazać 15 książek, które wchodzą do finału konkursu.
W drugim etapie, po kolejnym posiedzeniu jury, z tej piętnastki zostanie wyłoniona  najlepsza piątka, a z niej wskazana zwycięska publikacja.
Na książki z piątki będą mogli głosować także internauci, by wskazać Nagrodę Czytelników.

Lista 15 książek finalistek Grand Press – Książka Reporterska Roku:

1) "Aborcja jest", Katarzyna Wężyk
Wydawnictwo Agora

2) "Betonoza", Jan Mencwel
Wydawnictwo Krytyki Politycznej

3) "Gorsze dzieci republiki. O Algierczykach we Francji", Ludwika Włodek
Wydawnictwo Czarne

4) "Ich matki, nasi ojcowie. Niewygodna historia powojennej Polski", Piotr Pytlakowski
Dom Wydawniczy Rebis

5) "Rewolwer obok Biblii. W co wierzy Ameryka", Maciej Jarkowiec
Wydawnictwo Agora

6) "Rzeczy osobiste. Opowieść o ubraniach w obozach koncentracyjnych i zagłady", Karolina Sulej
Wydawnictwo Czerwone i Czarne

7) Angelika Kuźniak, "Soroczka"
Wydawnictwo Literackie

8) "Władcy strachu. Przemoc w sierocińcach i przełamywanie zmowy milczenia", Ewa Winnicka, Dionisios Sturis
Wydawnictwo Znak Literanova

9) "Wojenka. O dzieciach, które dorosły bez ostrzeżenia", Magdalena Grzebałkowska
Wydawnictwo Agora

10) "Wojownicy o szklanych oczach. W poszukiwaniu Nowej Turcji", Agnieszka Rostkowska
Wydawnictwo Poznańskie

11) "Wrócę przed nocą. Reportaż o przemilczanym", Jerzy Szperkowicz
Wydawnictwo Znak Literanova

12) "Wygnaniec. 21 scen z życia Zygmunta Baumana", Artur Domosławski
Wydawnictwo Wielka Litera

13) "Zachód słońca na Santorini. Ciemniejsza strona Grecji", Dionisios Sturis
Wydawnictwo Poznańskie

14) "Zapaść. Reportaże z mniejszych miast", Marek Szymaniak
Wydawnictwo Czarne

15) "Z miłości. Portrety polskich domów", Kacper Sulowski
Wydawnictwo Harde

Nagrodę w wysokości 10 tys. zł i tytuł Książki Reporterskiej Roku 2021 otrzyma autor/ka publikacji:
– o wysokich walorach merytorycznych, warsztatowych (research, kompozycja, redakcja) oraz językowych
– ujawniającej wrażliwość etyczną i społeczną autora/ki, przy zachowaniu zasad warsztatu dziennikarskiego, w tym zwłaszcza opisywania prawdziwych wydarzeń i postaci
– cechującej się pogłębioną analizą rzeczywistości, wykorzystującej wiedzę, dociekliwość i rzetelność autora/ki

Laureatów poznamy podczas jubileuszowej gali Grand Press 2021 7 grudnia br. w Muzeum Historii Żydów Polskich Polin.

Organizatorami konkursu są: magazyn „Press” i Fundacja Grand Press, a Partnerem Nagrody Książka Reporterska Roku jest Miasto Sopot. Partnerem Nagrody Czytelników jest Nexto.

Mecenas konkursu: Kulczyk Investments

Partnerzy konkursu: Grupa Lux Med, Stowarzyszenie Autorów ZAiKS, Jeronimo Martins Polska, Grupa Żywiec, UPC Polska

Partner nagrody Grand Press Economy: Allegro

Partner nagrody Grand Press Digital: Meta

Partner Nagrody im. Bohdana Tomaszewskiego: BNP Paribas Bank Polska

Partner gali: British American Tobacco, Stowarzyszenie Dziennikarzy i Wydawców Repropol, Muzeum Historii Żydów Polskich Polin, Piloci Studio, Cocosound

(CP, 22.11.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.