Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Maj 19, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Rusza 3. edycja Warsaw Creative Slam – warszawskiego programu rozwojowo-akceleracyjnego dla sektora kreatywnego

Rusza nabór do trzeciej edycji Warsaw Creative Slam (fot. materiały prasowe)

Krajowa Izba Gospodarcza, będąca operatorem miejskiego inkubatora pod nazwą Centrum Kreatywności Targowa wraz z Urzędem Miasta St. Warszawy, ogłosiła nabór do trzeciej edycji Warsaw Creative Slam (WCS).

Według danych Eurostatu sektor kreatywny w Unii Europejskiej generuje 4,4 proc. PKB (700 mld euro rocznie), a w Polsce odpowiada za 2,3 proc. gospodarki (60 mld zł). W Warszawie szacuje się, że blisko 40 proc. start-upów inicjowanych jest w sektorze kreatywnym, 18 proc. mieszkańców pracuje w branżach takich jak IT, film czy design. Eksperci podkreślają, że to właśnie innowacje z tego sektora napędzają dziś rozwój gospodarki.

Olbrzymi potencjał gospodarczy sektora kreatywnego, ale także jego duże potrzeby edukacyjne stoją za decyzją o uruchomieniu dedykowanego programu rozwojowo-akceleracyjnego.

Program oferuje uczestnikom warsztaty, mentoring prowadzony przez ekspertów branżowych, dostęp do sieci kontaktów oraz możliwość pozyskania finansowania na rozwój zgłoszonych projektów. Zwieńczeniem programu będzie finałowa prezentacja przed jury (tzw. pitching), które wybierze najbardziej obiecujące projekty i pomysły na biznes. Na zwycięzców czekają m.in. czeki w kwocie 15 tys., 20 tys. i 25 tys. zł.

Zgłosić się do programu mogą zarówno osoby prowadzące działalność gospodarczą w sektorze kreatywnym, jak i takie, które mają pomysł na biznes i chcą go rozwijać w kierunku tworzenia startupu czy firmy.

W skład jury weszli przedstawiciele organizatora (CKT-KIG), Urzędu Miasta st. Warszawy, partnerów programu: Ewa Janus-Khouri (KIG-CKT, przewodnicząca), Agnieszka Cichocka (Dream-n-Vision), Daniel Woś (Ekipa Investments), Łukasz Kępiński (Tears of Joy), Andrzej Gorgoń (Story Lab Pro), Beata Żurawska (UM St. Warszawy), Joanna Makolus (KIG-CKT), Jakub Sito (Sito Strategy, TVP 3 Warszawa), Zuzanna Mikołajczyk (Know.How.Match), Adrian Migoń (Youth Business Poland).

Partnerami programu są: Urząd Miasta Stołecznego Warszawa, Sito Strategy, Tears of Joy, StoryLab, Ekipa Investments.

Patronami mediowymi są: TVP 3 Warszawa, Magazyn "Press", "Purpose", "Marketer+", wydawnictwo MT Biznes.

(CP, 19.05.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.