Koszty działalności KRRiT  |  Świetlik i Staniszewski uruchomili serwis  |  "Królowie" w TVP 1  |  Widownia "Kabaretu na żywo. Chyba Czesuaf" w Polsacie  |  Właściciel serwisu Sweet.tv  |  "Zakup w ciemno" w TTV miał nieco mniej widzów  |  Zoom TV i Nowa TV ze spadkami  |  Sytuacja finansowa Jawnego Lublina  |  Specjalne wydanie "Pani Domu"  |  Jak dziennikarze śledczy "NYT" korzystają z AI  |  TikTok: 51 proc. dorosłych użytkowników ogląda dokumenty  |  Frisco wybrała  |  Dyrektorka ds. marketingu w BMP Consulting  |  GPD i GoldenSubmarine  |  Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza agencje  |  Netflix zrealizuje serialową biografię Madonny  |  Amazon będzie mieć z reklam na Prime Video 1,7 mld dol.  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Koszty działalności KRRiT  |  Świetlik i Staniszewski uruchomili serwis  |  "Królowie" w TVP 1  |  Widownia "Kabaretu na żywo. Chyba Czesuaf" w Polsacie  |  Właściciel serwisu Sweet.tv  |  "Zakup w ciemno" w TTV miał nieco mniej widzów  |  Zoom TV i Nowa TV ze spadkami  |  Sytuacja finansowa Jawnego Lublina  |  Specjalne wydanie "Pani Domu"  |  Jak dziennikarze śledczy "NYT" korzystają z AI  |  TikTok: 51 proc. dorosłych użytkowników ogląda dokumenty  |  Frisco wybrała  |  Dyrektorka ds. marketingu w BMP Consulting  |  GPD i GoldenSubmarine  |  Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza agencje  |  Netflix zrealizuje serialową biografię Madonny  |  Amazon będzie mieć z reklam na Prime Video 1,7 mld dol.  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Koszty działalności KRRiT  |  Świetlik i Staniszewski uruchomili serwis  |  "Królowie" w TVP 1  |  Widownia "Kabaretu na żywo. Chyba Czesuaf" w Polsacie  |  Właściciel serwisu Sweet.tv  |  "Zakup w ciemno" w TTV miał nieco mniej widzów  |  Zoom TV i Nowa TV ze spadkami  |  Sytuacja finansowa Jawnego Lublina  |  Specjalne wydanie "Pani Domu"  |  Jak dziennikarze śledczy "NYT" korzystają z AI  |  TikTok: 51 proc. dorosłych użytkowników ogląda dokumenty  |  Frisco wybrała  |  Dyrektorka ds. marketingu w BMP Consulting  |  GPD i GoldenSubmarine  |  Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza agencje  |  Netflix zrealizuje serialową biografię Madonny  |  Amazon będzie mieć z reklam na Prime Video 1,7 mld dol.  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Dział: PRASA

Dodano: Listopad 15, 2006

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Kolporterzy nie nadążąją za potrzebami wydawców

Czy dystrubutorzy prasy nadążają za przemianami na rynku wydawniczym? Między innymi o tym rozmawiali uczestnicy X Jubileuszowego Kongresu Mediów i Marketingu 2xM, który zakończył się w środę w Poznaniu.

- Kolporterzy nie nadążąją za zmieniającymi sie potrzebami wydawców – mówił wczoraj Grzegorz Haftarczyk, wiceprezes Polskapresse zwracając uwagę, że do tej pory firmy kolporterskie nie zajęły się dystrybucją prasy w prenumeracie. Prenumeratorzy skazani są na korzystanie z uług poczty, która dostarcza prasę zbyt późno. Podkeślał też, że kolporterzy nie oferują dystrybucji e- wydań, choć wprowadza je coraz większa liczba wydawców. We wtorek tematem dnia był coraz powszechniejszy obyczaj dołączania do pism gadżetów. – Wojna wydawców na gadżety jest wyniszczająca. Może to skłonić dystrybutorów do podwyższania marży. Co więcej czytelnicy przestaną kupować prasę dla jej merytorycznej zawartości, ale dla dołączanych przedmiotów – mówił przysłuchujący się konferencji Jerzy Karwelis, dyrektor wydawniczy magazynu Forbes (Axel Springer Polska) i prezes Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Wzrost znaczenia i rozwój Internetu skłonił uczestników Kongresu do dyskusji o przyszłości cyfrowych wydań gazet i czasopism. O korzyściach i zagrożeniach dla wydawców wprowadzających e-wydania mówił Piotr Kubiszewski, prezes Digital Content. Do zalet tej formy prasy zaliczył m.in. niższy koszt edycji niż prasy papierowej, łatwość archiwizacji, przeszukiwania i szybki dostęp do odbiorcy. E-wydania można niestety łatwo kopiować, jeśli są one udostępnianie w zwykłych plikach PDF (co robią niektórzy wydawcy), a nie w specjalnie przygotowanych programach (przeglądarki typu Zinio czy e-Kiosk Reader). Po raz pierwszy Kongres Mediów i Marketingu 2xM wyróżnił wydawców, firmy poligraficzne i kolporterów Honorowym Tytułem „Merkuriusza Polskiego”. Tytuł został przyznany za nowatorskie przedsięwzięcia przyczyniające się do rozwoju rynku prasowego. Za działalność kolporterską otrzymał je Ruch SA i spółka Kolporter. Zdobywcą tytułu w branży wydawniczej zostało wydawnictwo Axel Springer Polska, nagrodzono je za rozszerzenie rynku prasy codziennej. „Gazetę Wyborczą” doceniono za największy sukces ekonomiczny w polskiej prasie codziennej, a „Rzeczpospolitą” za wysokoką jakość stron prawnych i ekonomicznych. W dziedzinie poligrafii tytuł otrzymała Drukarnia Winkowski, która w ocenie kapituły Kongresu może poszczycić się wyjatkowo wysoką jakością produkcji.

(MMW, 15.11.2006)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.