Szczegóły przejęcia WBD przez Netflixa. Co z TVN?  |  KRRiT nadal zalega z wypłatami  |  Skutki wprowadzenia przez Google wyszukiwania AI  |  Na polski rynek może powrócić luksusowy miesięcznik  |  Alior Bank rozpoczyna strategiczną współpracę  |  Sprzedaż miesięczników poradnikowych dla kobiet  |  Wyniki TVN w paśmie "Kuchennych rewolucji"  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Plany Polsatu odnośnie seriali  |  Wyniki oglądalności serialu paradokumentalnego "Dlaczego ja?"  |  Grupa RMF wprowadziła odsłuch newsów  |  Prezenter dołącza do zespołu Radia Rekord  |  Nowy wideopodcast w Radiu Zet  |  Netto Polska wybierze agencję  |  Samsung planuje przetarg  |  Sieć dyskontów Lidl Polska startuje  |  Meta zawiera umowy na wykorzystanie przez AI materiałów mediowych  |  "The New York Times" i "Chicago Tribune" pozywają Perplexity za naruszanie praw autorskich  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 31 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Szczegóły przejęcia WBD przez Netflixa. Co z TVN?  |  KRRiT nadal zalega z wypłatami  |  Skutki wprowadzenia przez Google wyszukiwania AI  |  Na polski rynek może powrócić luksusowy miesięcznik  |  Alior Bank rozpoczyna strategiczną współpracę  |  Sprzedaż miesięczników poradnikowych dla kobiet  |  Wyniki TVN w paśmie "Kuchennych rewolucji"  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Plany Polsatu odnośnie seriali  |  Wyniki oglądalności serialu paradokumentalnego "Dlaczego ja?"  |  Grupa RMF wprowadziła odsłuch newsów  |  Prezenter dołącza do zespołu Radia Rekord  |  Nowy wideopodcast w Radiu Zet  |  Netto Polska wybierze agencję  |  Samsung planuje przetarg  |  Sieć dyskontów Lidl Polska startuje  |  Meta zawiera umowy na wykorzystanie przez AI materiałów mediowych  |  "The New York Times" i "Chicago Tribune" pozywają Perplexity za naruszanie praw autorskich  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 31 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Szczegóły przejęcia WBD przez Netflixa. Co z TVN?  |  KRRiT nadal zalega z wypłatami  |  Skutki wprowadzenia przez Google wyszukiwania AI  |  Na polski rynek może powrócić luksusowy miesięcznik  |  Alior Bank rozpoczyna strategiczną współpracę  |  Sprzedaż miesięczników poradnikowych dla kobiet  |  Wyniki TVN w paśmie "Kuchennych rewolucji"  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Plany Polsatu odnośnie seriali  |  Wyniki oglądalności serialu paradokumentalnego "Dlaczego ja?"  |  Grupa RMF wprowadziła odsłuch newsów  |  Prezenter dołącza do zespołu Radia Rekord  |  Nowy wideopodcast w Radiu Zet  |  Netto Polska wybierze agencję  |  Samsung planuje przetarg  |  Sieć dyskontów Lidl Polska startuje  |  Meta zawiera umowy na wykorzystanie przez AI materiałów mediowych  |  "The New York Times" i "Chicago Tribune" pozywają Perplexity za naruszanie praw autorskich  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 31 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Październik 11, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

UOKiK bierze na cel influencerów. Chce walczyć z kryptoreklamą

UOKiK chce uregulować rynek działań promocyjnych influencerów (fot. YouTube.com/Ekipa)

Jak ustalił "Press", m.in. agencje Tears of Joy, BBDO, GetHero i Szeri by DDOB otrzymały listy od UOKiK z prośbą o przedstawienie wszystkich umów, jakie zawarły w 2021 roku. Podobny list miał otrzymać założyciel Ekipy - Friz.

UOKiK pod koniec września wyjawił, że rozpoczęto działania, które mają na celu stworzenie zasad regulujących działania reklamowe na YouTubie, Facebooku i Instagramie. Chodzi o brak informowania o postach sponsorowanych przez influencerów i marki z nimi współpracujące. Według urzędu takie działania mogą być uznane za kryptoreklamę, która jest zakazana w Polsce.

Niektórzy komentatorzy sugerowali, że listy wysłane do agencji i influencerów mają na celu ukaranie ich i zrobienie z nich przykładu dla innych firm. Przedstawiciel jednej z agencji pytany, czy prośby regulatora mają taki charakter, stwierdza że nie. - UOKiK sam nie do końca wie, czego chce, jakich oczekuje umów, a do tego mamy je wysłać zgrane na płytę CD, co jest problematyczne, bo nikt w firmie nie ma nagrywarki - wyjaśnia. Podkreśla, że nie jest w stanie niczego oficjalnie komentować do momentu, gdy otrzymają odpowiedź urzędu na przesłane przez agencję dokumenty. Nasi rozmówcy podkreślają, że nie traktują UOKiK jako wroga, gdyż sami od lat starają się wprowadzać etyczne działania do influencer marketingu. - Przestrzegamy dobrych praktyk - stwierdzają.

Kamil Bolek, CMO i członek zarządu LTTM, mówi, że z pewnością list z UOKiK otrzyma większość agencji reklamowych współpracujących z influencerami - choć na razie nie wiadomo, jakim kluczem kieruje się urząd przy wyborze adresatów. Dodaje też, że decyzja UOKiK o próbie prześwietlenia rynku nie dziwi, a mądrze przeprowadzona standaryzacja przyniesie branży więcej pożytku niż szkód. Ekspert w niedawnej rozmowie z "Presserwisem" podkreślał, że LTTM działa w organizacjach branżowych takich jak SAR i IAB, aby skontaktować się z urzędem i brać udział w tworzeniu regulacji.

Za działania UOKiK odpowiedzialna jest delegatura w Bydgoszczy. W rozmowie z "Pressem" biuro prasowe potwierdziło, że listy są następstwem rozpoczętego 29 września postępowania.

(KAP, 11.10.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.