Legia Warszawa promuje swój powrót do Ligi Europy, na początek w Moskwie
15 września Legia Warszawa pokonała Spartak Moskwa 1:0 (fot. materiały prasowe)
Przed pierwszym meczem fazy grupowej Ligi Europy Legia Warszawa wykupiła billboardy reklamowe na terenie Moskwy, w których oznajmiała "Moskwo, jesteśmy z powrotem". Jak się dowiedział "Press", to początek szerszej kampanii reklamowej.
Reklamy to nawiązanie do spotkań, które warszawski klub rozegrał ze Spartakiem Moskwa w przeszłości. Legia wykupiła dwie reklamy wielkoformatowe na ulicach Koroszewskiej i Warszawskiej. Widać na nich piłkarzy Legii i podpis "Moscow, we are back". Reklamy pojawiły się w Moskwie 15 września, na kilka godzin przed rozpoczęciem spotkania ze Spartakiem Moskwa.
W rozmowie z "Pressem" Marcin Bratkowski, content manager z agencji marketingu sportowego Arskom, wyjaśnia, że działanie Legii to typowa aktywność stricte wizerunkowa nakierowana na wywarcie określonego efektu u polskich dziennikarzy. - To ukłon w stronę części kibiców warszawskiego klubu, którym takie "zagranie na nosie" rywalom z Moskwy na pewno się podoba - mówi. Dodaje, że inspiracją dla Legii mogła być kampania wyborcza prezesa FC Barcelony Joana Laporty, który wykupił billboardy obok Estadio Santiago Bernabeu, czyli stadionu największego rywala Barcy - Realu Madryt, aby przekonać w ten sposób fanów do głosowania na siebie. - W przypadku Legii uzasadnienia strategicznego nieco brakuje, ale podejrzewam, że wizerunkowo zarząd na tym ruchu zyska - mówi Bratkowski.
Izabela Kuś z Legii Warszawa przyznaje, że klub planuje dużą kampanię reklamową w związku z powrotem zespołu do fazy grupowej rozgrywek Ligi Europy UEFA. - Nie chcemy zdradzać szczegółów, ponieważ szykujemy wiele kolejnych niespodzianek.
(KAP, 20.09.2021)