Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Sierpień 13, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Giełda wieszczy lockdown

Jak tłumaczą analitycy ruchy na giełdzie mogą być powiązane z nadchodzącą kolejną falą pandemii COVID-19 (fot. Austin Distel/unsplash.com)

Kursy spółek mediowych, które analitycy zaliczają do bardziej odpornych na możliwy kolejny lockdown, odnotowują wzrost. Z kolei te, na które zamknięcie może wpływać, spadają na giełdzie. 

Jak tłumaczą analitycy, ruchy na giełdzie mogą być powiązane z nadchodzącą kolejną falą pandemii COVID-19.

Kłopot z Agorą

– Przez ostatnie dwa miesiące, od kiedy wystąpiły liczniejsze przypadki zakażeń na Zachodzie, Agora gorzej sobie radzi. Inwestorzy studzą oczekiwania odnośnie do sezonu jesiennego w kinach i to może negatywnie wpływać na wyniki Agory – mówi Dominik Niszcz z Domu Maklerskiego Trigon. 

Spółka już podczas wcześniejszych lockdownów mocno ucierpiała z powodu zamknięcia kin, bo sieć Helios to jedno z kluczowych źródeł przychodów i zysków Agory. Do tego dochodzi outdoor, czyli spółka AMS, która przez zamknięcie także traci. 

– Jeśli patrzeć ogólnie na rynek w lipcu i na początku sierpnia, też widać odwracanie się od spółek narażonych na restrykcje, czy skutki lockdownu w kierunku bezpiecznych – tłumaczy Piotr Raciborski, analityk WOOD & Company.

Wirtualna Polska i Cyfrowy Polsat radzą sobie lepiej

Od 22 czerwca, kiedy spółka osiągnęła pik w tym roku, akcje Agory spadają. Także kurs akcji spółki Gremi Media odnotowuje spadki. 

Inaczej inwestorzy zachowują się w przypadku spółek, których biznes oparty jest na działaniach w onlinie. – Wirtualna Polska i Cyfrowy Polsat nie będą negatywnie dotknięte kolejnym lockdownem. Ich biznesy, choć oparte na cykliczności rynku reklamowego, dobrze radziły sobie w czasie pandemii – zaznacza Niszcz.

Wirtualna Polska 6 sierpnia osiągnęła najwyższy wynik w historii - jej akcje kosztowały 128,4 zł.

– Inwestorzy oczekują, że główny biznes mediów online Wirtualnej Polski będzie dalej rósł, stąd ten wzrost na giełdzie. Spółka w ostatnich kwartałach pokazywała przyzwoitą dynamikę i rosła szybciej niż rynek – zaznacza Niszcz. 

Podobnego zdania jest Raciborski, który przekonuje, że rynek oczekuje dobrych wyników WP za drugi kwartał, dlatego ten kurs rośnie. – Oczekuje się, że wyniki będą dobre, bo baza drugiego kwartału ubiegłego roku ze względu na pandemię jest niska. To był kwartał najbardziej dotknięty przez pandemię – mówi Raciborski. 

Z kolei Cyfrowy Polsat historyczne maksimum osiągnął 30 lipca. Akcje spółki kosztowały wówczas 34,16 zł. 

(BAE, 13.08.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.