Legimi zapłaciło Platformie Dystrybucyjnej  |  Altavia Kamikaze + K2 i Cukier Works odpowiadają za digital  |  Wyniki "Hotelu Paradise" w TVN Siedem  |  Gala French Touch w Polsacie zamiast w TVP  |  Drugi sezon serialu "Miłość za wszelką cenę" w TV 4  |  Telewizja TVT z Rybnika w ogólnopolskiej ofercie  |  W przejętych przez Gremi Media "Wieściach Rolniczych" zespół pozostaje bez zmian  |  Serwis Sweet.tv: liczba kanałów FAST wzrosła do 15  |  Stock Polska wybiera  |  Rzeczniczka prasowa PERN  |  Awans w Fabryce Marketingu  |  Disney tworzy jednostkę biznesową do koordynowania AI  |  W latach 2022-2023 co cztery dni mordowany był dziennikarz  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Legimi zapłaciło Platformie Dystrybucyjnej  |  Altavia Kamikaze + K2 i Cukier Works odpowiadają za digital  |  Wyniki "Hotelu Paradise" w TVN Siedem  |  Gala French Touch w Polsacie zamiast w TVP  |  Drugi sezon serialu "Miłość za wszelką cenę" w TV 4  |  Telewizja TVT z Rybnika w ogólnopolskiej ofercie  |  W przejętych przez Gremi Media "Wieściach Rolniczych" zespół pozostaje bez zmian  |  Serwis Sweet.tv: liczba kanałów FAST wzrosła do 15  |  Stock Polska wybiera  |  Rzeczniczka prasowa PERN  |  Awans w Fabryce Marketingu  |  Disney tworzy jednostkę biznesową do koordynowania AI  |  W latach 2022-2023 co cztery dni mordowany był dziennikarz  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Legimi zapłaciło Platformie Dystrybucyjnej  |  Altavia Kamikaze + K2 i Cukier Works odpowiadają za digital  |  Wyniki "Hotelu Paradise" w TVN Siedem  |  Gala French Touch w Polsacie zamiast w TVP  |  Drugi sezon serialu "Miłość za wszelką cenę" w TV 4  |  Telewizja TVT z Rybnika w ogólnopolskiej ofercie  |  W przejętych przez Gremi Media "Wieściach Rolniczych" zespół pozostaje bez zmian  |  Serwis Sweet.tv: liczba kanałów FAST wzrosła do 15  |  Stock Polska wybiera  |  Rzeczniczka prasowa PERN  |  Awans w Fabryce Marketingu  |  Disney tworzy jednostkę biznesową do koordynowania AI  |  W latach 2022-2023 co cztery dni mordowany był dziennikarz  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Temat: na weekend

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Lipiec 30, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

To koniec Cyfrowego Polsatu

Zamiast marki Cyfrowy Polsat pojawi się Polsat Box (fot. Erik Mclean/Unsplash)

Grupa Polsat Plus oficjalnie zakomunikowała rebranding marek Cyfrowy Polsat oraz Ipla, które znikną z rynku i zostaną zastąpione kolejno przez Polsat Box i Polsat Box GO. Eksperci pytani przez "Press" pozytywnie oceniają te zmiany, stwierdzając, że marka Cyfrowy Polsat była już lekko przestarzała.

Andrzej Matuszyński, były prezes Eurozetu i były członek zarządu Cyfrowego Polsatu ds. marketingu, mówi, że obecna nazwa - Cyfrowy Polsat - "trąci już myszką" zarówno w warstwie graficznej, jak i słownej. - Określenie "cyfrowe" było synonimem nowoczesnych technicznie i bogatych treściowo satelitarnych pakietów telewizyjnych, ale dziś już straciło te znaczenia - komentuje.

Izabella Wiley, dyrektorka generalna A+E Networks na Polskę i Europę Środkowo-Wschodnią, wyjaśnia, że marki decyzje o rebrandingu podejmują zwykle po wnikliwych analizach i badaniach. - Pewnie Grupa Polsat Plus doszła do wniosku, że nazwa "cyfrowy" powoli odchodzi do przeszłości. Nowa marka nie określa już technologii, a "box" staje się pudełkiem z wieloma możliwościami - stwierdza.

Andrzej Matuszyński ocenia, że rebranding w Grupie Polsat Plus jest dostosowaniem marek do obecnych czasów i różnych sposobów konsumpcji mediów. - Integracja wszystkich usług medialnych pod marką Polsat jest bardzo dobrym posunięciem - komentuje.

Czas na integrację usług cyfrowych

Zdaniem Bogusława Kisielewskiego, prezesa Kino Polska TV, rezygnacja z marek Cyfrowy Polsat i Ipla to duża zmiana na rynku medialnym. - Myślę, że zdecydowano się na nią w ramach integracji usług cyfrowych i łączenia usług nielinearnych z linearnymi - uważa.

Według Andrzeja Matuszyńskiego ujednolicanie, skracanie, dodawanie kolejnych słów do - jego zdaniem - bardzo silnej, obecnej od wielu lat na rynku marki Polsat, jest naturalnym kierunkiem rozwoju grupy. - Początkowo może być małe zamieszanie z tym, co znaczą nowe nazwy, ale w miarę prowadzenia komunikacji i używania platform przez klientów stanie są to bardzo łatwe i intuicyjne - przewiduje.

Zdaniem Izabelli Wiley zmiana nazwy Ipli to uspójnienie nazewnictwa zgodnie z trendami obowiązującymi na całym świecie. - Zazwyczaj dopisek "GO" pokazuje nieliniową formę proponowania treści wideo i umożliwia błyskawiczne zaprezentowanie oferty bez potrzeby dodawania kilku słów - tłumaczy. 

Co z tą Iplą?

Bogusław Kisielewski zwraca uwagę na to, że Ipla pod nową nazwą może tylko zyskać. - To raczej będzie zmiana na lepsze, bo nowa platforma pozwoli na dostęp do wielu nowych usług, nie tylko stacjonarnych, ale też mobilnych - prognozuje.

Podobnego zdania jest Andrzej Matuszyński, według którego obecny serwis VoD Polsatu nie jest wielkim sukcesem. - Ipla jest stosunkowo młodą marką (istnieje od 2008 roku - przyp. red.) i jako usługa nie zawojowała rynku - mówi.

Z kolei Wiley prognozuje, że zmiany nazw nie wpłyną negatywnie na wyniki sprzedażowe Grupy Polsat Plus. - Te rebrandingi nie powinny doprowadzić do utraty klientów, a są szansą na pozyskanie nowych, zwłaszcza młodszych. Marki grupy stają się bardziej nowoczesne, aspiracyjne i prostsze - ocenia.

- Ujednolicenie marek handlowych Grupy Polsat Plus na pewno ułatwi zarządzania nimi od strony marketingowej i przyniesie oszczędności - dodaje Kisielewski.

Jak podano w czwartkowym komunikacie Grupy Polsat Plus, proces zmiany marek i logotypów potrwa kilka najbliższych tygodni, bo grupa "nie chce zaskakiwać klientów i widzów nagłą rewolucją". Zamiast Cyfrowego Polsatu pojawi się marka Polsat Box, a Iplę i Cyfrowy Polsat GO zastąpi Polsat Box GO. Powstanie też nowy serwis Polsat GO. Podmiotem świadczącym usługi Polsat Box i Polsat Box GO będzie Cyfrowy Polsat SA, który pod tą nazwą pozostanie już tylko jako nazwa spółki.

(MNIE, 30.07.2021)

Pozostałe tematy weekendowe

Czy Microsoft w końcu pokona PlayStation?
Sprzedaż udziałów Axel Springer wynikiem długofalowej...
Nie zabijecie historii
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.