Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: na weekend

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Lipiec 30, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

To koniec Cyfrowego Polsatu

Zamiast marki Cyfrowy Polsat pojawi się Polsat Box (fot. Erik Mclean/Unsplash)

Grupa Polsat Plus oficjalnie zakomunikowała rebranding marek Cyfrowy Polsat oraz Ipla, które znikną z rynku i zostaną zastąpione kolejno przez Polsat Box i Polsat Box GO. Eksperci pytani przez "Press" pozytywnie oceniają te zmiany, stwierdzając, że marka Cyfrowy Polsat była już lekko przestarzała.

Andrzej Matuszyński, były prezes Eurozetu i były członek zarządu Cyfrowego Polsatu ds. marketingu, mówi, że obecna nazwa - Cyfrowy Polsat - "trąci już myszką" zarówno w warstwie graficznej, jak i słownej. - Określenie "cyfrowe" było synonimem nowoczesnych technicznie i bogatych treściowo satelitarnych pakietów telewizyjnych, ale dziś już straciło te znaczenia - komentuje.

Izabella Wiley, dyrektorka generalna A+E Networks na Polskę i Europę Środkowo-Wschodnią, wyjaśnia, że marki decyzje o rebrandingu podejmują zwykle po wnikliwych analizach i badaniach. - Pewnie Grupa Polsat Plus doszła do wniosku, że nazwa "cyfrowy" powoli odchodzi do przeszłości. Nowa marka nie określa już technologii, a "box" staje się pudełkiem z wieloma możliwościami - stwierdza.

Andrzej Matuszyński ocenia, że rebranding w Grupie Polsat Plus jest dostosowaniem marek do obecnych czasów i różnych sposobów konsumpcji mediów. - Integracja wszystkich usług medialnych pod marką Polsat jest bardzo dobrym posunięciem - komentuje.

Czas na integrację usług cyfrowych

Zdaniem Bogusława Kisielewskiego, prezesa Kino Polska TV, rezygnacja z marek Cyfrowy Polsat i Ipla to duża zmiana na rynku medialnym. - Myślę, że zdecydowano się na nią w ramach integracji usług cyfrowych i łączenia usług nielinearnych z linearnymi - uważa.

Według Andrzeja Matuszyńskiego ujednolicanie, skracanie, dodawanie kolejnych słów do - jego zdaniem - bardzo silnej, obecnej od wielu lat na rynku marki Polsat, jest naturalnym kierunkiem rozwoju grupy. - Początkowo może być małe zamieszanie z tym, co znaczą nowe nazwy, ale w miarę prowadzenia komunikacji i używania platform przez klientów stanie są to bardzo łatwe i intuicyjne - przewiduje.

Zdaniem Izabelli Wiley zmiana nazwy Ipli to uspójnienie nazewnictwa zgodnie z trendami obowiązującymi na całym świecie. - Zazwyczaj dopisek "GO" pokazuje nieliniową formę proponowania treści wideo i umożliwia błyskawiczne zaprezentowanie oferty bez potrzeby dodawania kilku słów - tłumaczy. 

Co z tą Iplą?

Bogusław Kisielewski zwraca uwagę na to, że Ipla pod nową nazwą może tylko zyskać. - To raczej będzie zmiana na lepsze, bo nowa platforma pozwoli na dostęp do wielu nowych usług, nie tylko stacjonarnych, ale też mobilnych - prognozuje.

Podobnego zdania jest Andrzej Matuszyński, według którego obecny serwis VoD Polsatu nie jest wielkim sukcesem. - Ipla jest stosunkowo młodą marką (istnieje od 2008 roku - przyp. red.) i jako usługa nie zawojowała rynku - mówi.

Z kolei Wiley prognozuje, że zmiany nazw nie wpłyną negatywnie na wyniki sprzedażowe Grupy Polsat Plus. - Te rebrandingi nie powinny doprowadzić do utraty klientów, a są szansą na pozyskanie nowych, zwłaszcza młodszych. Marki grupy stają się bardziej nowoczesne, aspiracyjne i prostsze - ocenia.

- Ujednolicenie marek handlowych Grupy Polsat Plus na pewno ułatwi zarządzania nimi od strony marketingowej i przyniesie oszczędności - dodaje Kisielewski.

Jak podano w czwartkowym komunikacie Grupy Polsat Plus, proces zmiany marek i logotypów potrwa kilka najbliższych tygodni, bo grupa "nie chce zaskakiwać klientów i widzów nagłą rewolucją". Zamiast Cyfrowego Polsatu pojawi się marka Polsat Box, a Iplę i Cyfrowy Polsat GO zastąpi Polsat Box GO. Powstanie też nowy serwis Polsat GO. Podmiotem świadczącym usługi Polsat Box i Polsat Box GO będzie Cyfrowy Polsat SA, który pod tą nazwą pozostanie już tylko jako nazwa spółki.

(MNIE, 30.07.2021)

Pozostałe tematy weekendowe

Nie zabijecie historii
Sprzedaż udziałów Axel Springer wynikiem długofalowej...
W Polska Press chcą więcej pieniędzy
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.