"Gazeta Wyborcza" otwiera w Rybniku kolejny serwis lokalny
Na łamach serwisu Rybnik.wyborcza.pl będą publikowane informacje o najważniejszych wydarzeniach z życia miasta (fot. materiały prasowe)
W środę 28 lipca "Gazeta Wyborcza" uruchamia serwis internetowy poświęcony Rybnikowi i okolicom. Rybnik.wyborcza.pl to 31. serwis lokalny w portfolio Wyborcza.pl. Dziennik zapowiada uruchomienie kolejnego serwisu lokalnego we wrześniu.
Rybnicki zespół Wyborcza.pl stworzą Adrian Karpeta, do niedawna redaktor naczelny tygodnika "Nowiny" i serwisu Nowiny.pl, oraz Arkadiusz Biernat, który od lat pisał o Rybniku i okolicach w "Dzienniku Zachodnim". Rybnicka redakcja funkcjonuje w strukturach katowickiego oddziału „Gazety Wyborczej”, którego szefem jest Dariusz Kortko. To już czwarte miasto na terenie aglomeracji śląskiej, gdzie działać będzie niezależny miejski serwis informacyjny Wyborcza.pl – po Bielsku-Białej, Sosnowcu i Gliwicach.
Na łamach serwisu Rybnik.wyborcza.pl będą publikowane informacje o najważniejszych wydarzeniach z życia miasta, jego największych problemach, np. o zanieczyszczeniu powietrza, i o największych wyzwaniach – jak transformacja energetyczna.
Inauguracji serwisu Rybnik.wyborcza.pl towarzyszy akcja promocyjna pod hasłem „Tydzień rybnicki”, obejmująca cykl publikacji w „Gazecie Wyborczej” i na Wyborcza.pl, przybliżających Rybnik czytelnikom z całej Polski.
Start strony Rybnik.wyborcza.pl wspiera także cały wachlarz działań w mediach i w przestrzeni miejskiej Rybnika. Kampania serwisu obejmie reklamy w radiu i internecie (w tym w mediach społecznościowych) oraz na nośnikach reklamy zewnętrznej, a także działania niestandardowe, w tym podcasty, materiały wideo, krzyżówkę rybnicką w aplikacji Krzyżówki Gazety Wyborczej, oraz autopromocję na tradycyjnych i cyfrowych łamach dziennika i na profilach dziennika m.in. na Facebooku i Instagramie.
- Pracujemy nad tym, żeby do końca września uruchomić jeszcze jeden serwis lokalny Wyborcza.pl - mówi Mikołaj Chrzan, zastępca redaktora naczelnego "Gazety Wyborczej” i szef redakcji lokalnych, ale nie zdradza, które to będzie miasto.
W tym roku "Gazeta Wyborcza" uruchomiła już trzy serwisy lokalne - w Wałbrzychu, Zakopanem i Koszalinie.
- Jesteśmy zadowoleni z wyników trzech uruchomionych w tym roku serwisów. Do każdego z nich przyciągamy zarówno czytelników lokalnych, jak i ogólnopolskich - zaznacza Chrzan. - To jest podwójna rola naszych redakcji: lokalna - opisywanie tematów interesujących czytelników z danego miasta czy regionu, a także korespondencka - szeroka dystrybucja i ekspozycja najciekawszych tematów lokalnych na ogólnopolskich łamach.
(BAE, 27.07.2021)