ZFPR zbadał wynagrodzenia w branży public relations
W badaniu uczestniczyło 26 agencji PR (fot. Unsplash.com)
Związek Firm Public Relations sprawdził wynagrodzenia w branży PR. Z badania wynika, że prezes agencji public relations zarabia średnio 750 zł za godzinę, a miesięcznie 29,4 tys. zł brutto.
Związek Firm Public Relations ogłosił wyniki badania wynagrodzeń i stawek godzinowych za usługi konsultantów w firmach z sektora PR.
Według badania partner/executive/wielofunkcyjny członek zarządu zarabia o 3 tys. zł mniej od prezesa/CEO, czyli 26 tys. zł. Stawka kolejne w szczeblu zarządzających managing directora to w przybliżeniu 18,9 tys. zł. Unit director może liczyć na 14,9 tys. zł, a account director (group account manager) - na 11,7 tys. zł. Pozostali zarabiają średnio poniżej 10 tys. zł. Najniższą pensję otrzymują: junior account executive (4 tys. zł) i assistant (3,2 tys. zł).
Badanie obejmowało również określenie wartości stawek cennikowych, a więc stawek pokrywających wszystkie koszty związane z realizacją projektu oraz zawierające marżę, które są prezentowane klientom na etapie wyjściowym negocjacji kontraktu. Za godzinę pracy prezes średnio zarabia 750 zł, partner /executive/ wielofunkcyjny członek zarządu - 650 zł, managing director - 545 zł, unit director - 400 zł, account director (group account manager) - 390 zł, senior account manager (senior consultant) - 325 zł. Najniższą stawkę za godzinę otrzymuje assistant (100 zł).
W badaniu uczestniczyło 26 agencji public relations, które są zrzeszone w ZFPR. Informacje prezentowane w raporcie zawierają opracowane statystycznie dane uzyskane metodą kwestionariuszową, które zostały zweryfikowane przez zespół analityków z Willis Towers Watson Polska.
(IKO, 18.06.2021)