O odejściu Pacewicza ze stanowiska naczelnego OKO.press  |  Izba Wydawców Prasy z apelem do marszałka Hołowni  |  Totalizator Sportowy unieważnia  |  Cięcia w ośrodku produkcji telewizyjnej TVP  |  Polskie Badania Internetu z zyskiem  |  Oglądalność serialu "Pierwsza miłość" w Polsacie  |  TVP przeniosła produkcję "Jednego z dziesięciu"  |  Pilot WP zawiesił emisję  |  Czwarty sezon serialu Canal+ "The Office PL"  |  Red Carpet Media Group rusza z kanałem  |  Justyna Steczkowska jurorką  |  Orlen nadal nie wybrał  |  Coca-Cola HBC Polska nowym klientem  |  One House ze stałą obsługą  |  Kierownik ds. public affairs w Play  |  EFJ apeluje o nałożenie kar na Słowację  |  Netflix z reklamami ma w tym roku osiągnąć 950 mln dol. przychodów  |  Zaczynają wpływać oferty kupna Telegraph Media Group  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

O odejściu Pacewicza ze stanowiska naczelnego OKO.press  |  Izba Wydawców Prasy z apelem do marszałka Hołowni  |  Totalizator Sportowy unieważnia  |  Cięcia w ośrodku produkcji telewizyjnej TVP  |  Polskie Badania Internetu z zyskiem  |  Oglądalność serialu "Pierwsza miłość" w Polsacie  |  TVP przeniosła produkcję "Jednego z dziesięciu"  |  Pilot WP zawiesił emisję  |  Czwarty sezon serialu Canal+ "The Office PL"  |  Red Carpet Media Group rusza z kanałem  |  Justyna Steczkowska jurorką  |  Orlen nadal nie wybrał  |  Coca-Cola HBC Polska nowym klientem  |  One House ze stałą obsługą  |  Kierownik ds. public affairs w Play  |  EFJ apeluje o nałożenie kar na Słowację  |  Netflix z reklamami ma w tym roku osiągnąć 950 mln dol. przychodów  |  Zaczynają wpływać oferty kupna Telegraph Media Group  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

O odejściu Pacewicza ze stanowiska naczelnego OKO.press  |  Izba Wydawców Prasy z apelem do marszałka Hołowni  |  Totalizator Sportowy unieważnia  |  Cięcia w ośrodku produkcji telewizyjnej TVP  |  Polskie Badania Internetu z zyskiem  |  Oglądalność serialu "Pierwsza miłość" w Polsacie  |  TVP przeniosła produkcję "Jednego z dziesięciu"  |  Pilot WP zawiesił emisję  |  Czwarty sezon serialu Canal+ "The Office PL"  |  Red Carpet Media Group rusza z kanałem  |  Justyna Steczkowska jurorką  |  Orlen nadal nie wybrał  |  Coca-Cola HBC Polska nowym klientem  |  One House ze stałą obsługą  |  Kierownik ds. public affairs w Play  |  EFJ apeluje o nałożenie kar na Słowację  |  Netflix z reklamami ma w tym roku osiągnąć 950 mln dol. przychodów  |  Zaczynają wpływać oferty kupna Telegraph Media Group  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: na weekend

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Czerwiec 11, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Portale, radia i telewizje przygotowały szeroką ofertę na Euro

Euro 2020 potrwa do 11 lipca (fot. Piotr Molecki/East News)

Przez miesiąc w portach internetowych, stacjach radiowych i kanałach telewizyjnych rządzić będzie piłkarskie Euro. Choć prawa do transmisji meczów mają media publiczne, to pozostałe redakcje przygotowały bogatą ofertę dla kibiców. 

Od 11 czerwca do 11 lipca na stadionach w jedenastu państwach o mistrzostwo Europy rywalizować będą 24 reprezentacje. Największe emocje w Polsce wywoływać będą spotkania z udziałem podopiecznych Paulo Sousy. Biało-czerwoni zagra na turnieju na pewno trzy mecze: ze Słowacją (14 czerwca), z Hiszpanią (19 czerwca) oraz ze Szwecją (23 czerwca). Redakcje internetowe, radiowe i telewizyjne nie pozwolą zapomnieć swoim czytelnikom oraz widzom o turnieju.

Portale stawiają na wideo

Od 11 czerwca w Onet.pl nadawany będzie program "Misja Euro". Codziennie o godz. 10.30 będzie dostępny na stronie głównej Onet.pl, a także w mediach społecznościowych Onetu i "Przeglądu Sportowego". "Misję Euro" poprowadzą dziennikarze: Łukasz Wiśniowski oraz Krzysztof Marciniak z Canal+. W roli ekspertów pojawią się byli piłkarze reprezentacji Polski: Tomasz Frankowski, Marek Citko, Roman Kosecki i Jacek Ziober. 

W portalu Interia.pl oraz serwisie Ipla codziennie o godz. 12 będzie emitowany program "Strefa Euro". Poprowadzi go Paulina Czarnota-Bojarska, dziennikarka stacji Polsat Sport. Za realizację produkcji odpowiada Ipla. Interia będzie także relacjonować na żywo wszystkie mecze Mistrzostw Europy w formie komentarza radiowego i tekstowego. Przy mikrofonie usłyszymy dziennikarzy Polsat Sport: Bożydara Iwanowa, Andrzeja Niedzielana, Cezarego Kowalskiego, Artura Wichniarka, Marcina Feddka i Radosława Majewskiego. Nie zabraknie analizy błędów sędziowskich.

Redakcja Wirtualnej Polski poza specjalnym serwisem przygotowała program na żywo poświęcony turniejowi – "Prosto z mistrzostw”, który poprowadzą Mateusz Skwierawski i Dariusz Tuzimek, a wśród ekspertów znajdzie się m.in. Radosław Majdan. W trakcie trwania programu odbywać się będą łączenia zarówno z bazą pobytową polskiej kadry, jak i  z miastami, które są gospodarzami Euro. O wydarzeniach podczas Euro 2020 Wirtualna Polska będzie informować także w Open FM, w którym powstanie specjalna stacja radiowa "Radio Euro", w której można będzie posłuchać audycji i muzyki związanych z turnieju. 

Redakcja Sport.pl w czasie nadchodzącego Euro stawia na formaty wideo. - Przygotujemy ponad 30 programów wideo na żywo, w tym EuroSekcję Live, podczas której na gorąco będziemy analizować to, co rozpala i angażuje polskich kibiców - mówi Maciej Kucharski, zastępca dyrektora Sport.pl.

Kanał Sportowy przygotował cztery formaty wideo poświęcone Euro 2020. Wśród nich Moc Euro, Mecz Dnia, Hejt Park i Konferencja Kadry.

Specjalne audycje w radiach

RMF FM na mecze wysyła dwóch reporterów z redakcji sportowej: Pawła Pawłowskiego i Wojciecha Marczyka, którzy będą m.in. w bazie Polaków w Gdańsku i Sewilli, gdzie kadra zmierzy się z Hiszpanią. RMF FM zwiększa liczbę wydań serwisów sportowych (w trakcie turnieju nadawanych jako "Mistrzowskie Fakty Sportowe") - w dni powszednie dojdą dwa wydania (o 15 i 19), w weekendy – jedno (o 15).

Redakcja sportowa Radia Zet od środy pracuje w Sopocie, gdzie stacjonuje polska reprezentacja. Rozgłośnia planuje wyloty na mecze Polaków do Petersburga i Sewilli oraz - jeżeli Polska przejdzie fazę grupową - to do pozostałych miast. Redakcyjnie mistrzostwa obsługiwać będą Marcin Powideł, Mikołaj Kruk, Krzysztof Wilanowski, Miłosz Gocłowski, Maciej Bąk i Maciej Sztykiel. W ramówce znalazły się: "Mistrzowski magazyn piłkarski" (o 9.45) i "Mistrzowski niezbędnik" (o 10.45).

W radiu Tok FM pojawią się audycje przygotowane specjalnie w związku z Euro 2020, m.in. "Jeszcze więcej Euro". Wzrośnie także liczba "Informacji sportowych" (od poniedziałku do piątku - pięć dodatkowych wydań, w weekendy - osiem).

Rozgłośnie Grupy ZPR Media (m.in. Eska i Supernova) na turniej wysyłają Michała Skolimowskiego i Damiana Wilczyńskiego. Będą w Sopocie przez całe zgrupowanie i zrelacjonują mecze Polaków. Od 11 czerwca na antenach stacji grupy codziennie nadawane będą specjalne serwisy sportowe. 

Prawa do transmisji meczów Euro 2020 ma Polskie Radio. Relacji ze spotkań słuchać będzie może na antenie radiowej Jedynki w ramach cyklu "Prosto z Euro". Polskie Radio nie odpowiedziało na pytanie "Presserwisu", kto będzie komentować mecze turnieju.

Newonce.radio (Grupa newonce) połączy się z redakcją newonce.sport, by w paśmie sportowym - ale nie tylko - prezentować słuchaczom autorskie komentarze dotyczące sytuacji na boiskach turnieju. - Począwszy od pierwszego dnia rozgrywek, 15-20 minutowe bloki sportowe będą pojawiać się w Bolesnym Poranku, gdzie do prowadzących audycje dołączą dziennikarze newonce.sport i w ramach 22-odcinkowego cyklu, którego partnerem jest Super Bet, zaprezentują komentarze i typowania wyników kolejnych meczów - mówi Bartłomiej Czarkowski, szef programowy newonce.radio. 

Telewizje bez praw do meczów nie są na oucie

Wyłączne prawa do transmisji meczów turnieju w Polsce ma TVP. Spotkania oglądać będzie można w TVP 1, TVP 2, TVP Sport i TVP 4K, który uruchomiony zostanie 11 czerwca. TVP 4K udostępniony zostanie w naziemnej telewizji cyfrowej. TVP Sport specjalny program poświęcony Euro 2020 emitować będzie od 8 rano. Kanał nadawać będzie m.in. "Euro debatę" o 9 i "Łączy nas Euro" na temat polskiej reprezentacji - o 13. Wieczorem pojawiać się ma "Euro wieczór", czyli specjalne wydanie "Sportowego wieczoru". 

Mecze Euro 2020 skomentują Dariusz Szpakowski, Jacek Laskowski, Mateusz Borek, Maciej Iwański, Michał Zawacki i Sławomir Kwiatkowski. Grono ekspertów będzie liczyć ponad 50 osób. Wśród nich m.in. Sebastian Mila, Maciej Szczęsny, Marcin Żewłakow, Andrzej Strejlau i Robert Podoliński.

Na antenie TVN 24 dwa razy dziennie - we "Wstajesz i wiesz" o 7.05 i w "Faktach po południu" o 16.40 - Joanna Kryńska, Łukasz Jedliński, Piotr Jacoń i Krzysztof Górlicki będą przekazywali najważniejsze informacje dotyczące mistrzostw.

Główny program meczowy będzie prowadzony pod marką "Strefy kibica". Emitowany będzie 14, 19 i 23 czerwca (dni spotkań Polaków w fazie grupowej) godzinę przed meczem, w przerwie meczu i po jego zakończeniu. Jego gospodarzami będą Joanna Kryńska, Olga Olesek i Łukasz Jedliński. Zaplanowano rozmowy z ekspertami i relacje reporterów. Każde wydanie "Strefy kibica" w dniu meczowym polskiej kadry zostanie poprzedzone półgodzinnym programem w TVN24 Go. Poprowadzi je Joanna Kryńska.

W dniach, w których Polacy będą rozgrywali spotkania na Mistrzostwach Europy, Canal+ Sport i nSport+ o godz. 10 będą pokazywały specjalne wydania programu "Wysoki Pressing". Poprowadzi go Michał Kołodziejczyk lub Daria Kabała-Malarz. Ponadto od 11 czerwca serwis informacyjny "News+", nadawany o 23 w nSport+ i Canal+ Family, zostanie wydłużony do 45 minut (obecnie trwa 25 minut). W programie pojawi się specjalna sekcja, która będzie dotyczyła wyłącznie Euro 2020.

W Polsacie Sport magazyn "Cafe Euro" będzie emitowany dwa razy dziennie (rano i wieczorem) w dni meczowe mistrzostw oraz raz dziennie (rano) w dni niemeczowe mistrzostw. Poranne emisje zaplanowano na godz. 8, a wieczorne - na 22.45. W programie znajdą się analizy meczów rozgrywanych w czasie piłkarskiego turnieju oraz wiadomości i komentarze na temat reprezentacji Polski.

(BAE), (KOZ), (MNIE, 11.06.2021)

Pozostałe tematy weekendowe

Jacek Kurski i Mateusz Matyszkowicz będą rządzić TVP przez...
Większość Polaków uważa, że treści w internecie powinny być...
Rząd ulega lobbystom ws. opłaty reprograficznej
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.