W majowy weekend otwarcia do kin poszło więcej widzów niż w walentynki
Kina mogą działać od 21 maja (screen YouTube.com/Kino Helios Polska)
Według szacunków serwisu Boxoffice.pl w dniach 21-23 maja, czyli w pierwszy weekend otwarcia kin po przerwie spowodowanej trzecią falą pandemii koronawirusa, do polskich kin poszło 44 837 widzów.
W weekend majowy do kin poszło o ponad 7 tys. widzów więcej niż 12-14 lutego br. - w pierwszy weekend otwarcia kin po zimowym lockdownie.
W dniach 21-23 maja najczęściej wybieraną produkcją był film animowany dla dzieci "Co w duszy gra” (ponad 20 tys. sprzedanych biletów) oraz „Psy i koty 3: łapa w łapę” (8 tys.). Zestawienie Boxoffice.pl nie obejmuje przedpremier, dlatego rzeczywista widownia może być nawet trzykrotnie wyższa.
Kina studyjne były zamknięte od 20 marca br. (mogły działać od początku lutego br.), a multipleksy od listopada 2020 roku. W miniony weekend działalność wznowiło 50 kin sieci Helios (Agora SA) – był to jedyny multipleks, który się na to zdecydował.
– Pierwszy weekend pokazał, że widzowie bardzo czekali na otwarcie kin, nie mniej niż na otwarcie restauracji. Ponad 56 tys. widzów, którzy poszli do kin sieci Helios, jest bardzo dobrym wynikiem – ocenia Izabela Wierzbińska, specjalistka ds. PR w Best Film.
Ponad 56 tys. widzów odwiedziło kina Helios w 1. weekend po ich ponownym otwarciu! Najwięcej biletów sprzedano w Warszawie, Poznaniu i Bielsko-Białej. 50 multipleksów Heliosa działa od 21 maja i zachęca kinomanów do wizyt atrakcyjnym repertuarem - https://t.co/TZxHvDzgK8
— Agora SA (@Agora_SA) May 25, 2021
28 maja otworzą się Multikino i Cinema 3D oraz Cinema City. Tego dnia będą miały premiery filmy "Cruella”, "Druga połowa” i "Krudowie 2: Nowa era”. Jak podaje Cinema City, wraz z pierwszymi seansami filmów w blokach reklamowych tej sieci zostaną wyemitowane spoty takich marek, jak: Bank BNP Paribas, Cinkciarz.pl, Wedel i Ziaja. "Wypełnienie bloków postępuje sukcesywnie wraz z potwierdzaniem dat kolejnych premier filmowych" – poinformowała w komunikacie Bianka Pawlewska, senior vice-president of advertising New Age Media, Cinema City Group.
W salach kinowych panuje reżim sanitarny 50 proc. dostępności miejsc.
(IKO, 27.05.2021)