Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Kwiecień 27, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Antyszczepionkowa okładka "Do Rzeczy" bez reakcji rządzących

Tygodnik "Do Rzeczy" umieścił na okładce zdjęcie Billa Gatesa z 2011 roku

Część dziennikarzy skrytykowała okładkę ostatniego wydania tygodnika "Do Rzeczy" (Orle Pióro), która podsyca teorie spiskowe wokół szczepień na COVID-19. - To skrajnie nieodpowiedzialne w sytuacji, kiedy rząd apeluje o wspieranie przez media narodowego programu szczepień - mówi "Press" medioznawca Maciej Myśliwiec.

Na okładce "Do Rzeczy" redaktorzy tygodnika umieścili zdjęcie Billa Gatesa z konferencji w Genewie z 2011 roku z tytułem "Ja was wszystkich zaszczepię! Bill Gates i jego plan uszczęśliwienia świata". Odsyła on do artykułu wewnątrz pisma, który powtarza teorie spiskowe na temat czerpania zysków z pandemii koronawirusa przez założyciela Microsoftu.

"Mamy nadzwyczajną sytuację pandemii. Media pełnią ważną rolę w informowaniu o niej. Publikując artykuły ocierające się o teorie spiskowe, zniechęcające do szczepienia, ponoszą odpowiedzialność za to, że wolniej będziemy wychodzić z epidemii" - napisała na Twitterze Joanna Miziołek, dziennikarka "Wprost".

"W TVP ukazuje się program negujący pandemię a prorządowy tygodnik straszy Gatesem. Ciekawe, że takich rzeczy nie robią media odsądzane przez rząd i partię od czci i wiary" - komentowała na Twitterze Dominika Długosz z "Newsweek Polska". "Żenada" - dodał Bartłomiej Graczak, dziennikarz TVP Info.

Patryk Słowik z "Dziennika Gazety Prawnej" przypomina, że redakcja "Do Rzeczy" kolejny raz publikuje nieodpowiedzialne okładki. - Poniedziałkowa okładka kwestionuje zasadność przyjmowania szczepionek. Temat szczepionek nie jest żadnym tabu, dlatego życzyłbym sobie, żeby artykuły krytykujące szczepienia były oparte na danych. Przeczytałem okładkowy tekst z "Do Rzeczy" i znalazłem tam nieprawdziwe informacje - mówi "Press" Słowik.

Medioznawca Maciej Myśliwiec wskazuje, że okładka "Do Rzeczy" to przykład, kiedy klikbajt internetowy wychodzi poza sieć. - Dla antyszczepionkowców i zwolenników teorii spiskowych taka okładka w kiosku może być potwierdzeniem ich poglądów. To skrajnie nieodpowiedzialne w sytuacji, kiedy rząd apeluje do mediów o wspieranie narodowego programu szczepień - stwierdza Myśliwiec.

Zauważa, że redakcja "Do Rzeczy" nie została skrytykowana przez przedstawicieli rządu, w przeciwieństwie do dziennika "Fakt", który na okładce z 22 marca tytułem "Zakrzepy po szczepionce?" zapowiadał artykuł o zmianach, które pojawiły się na ciele kobiety po przyjęciu szczepionki firmy AstraZeneca. Minister zdrowia Adam Niedzielski mówił wówczas, że "taka publikacja powinna być potępiona przez wszystkich dziennikarzy". 

Zapytaliśmy o komentarz PMPG, strategicznego udziałowca spółki Orle Pióro (wydawca "Do Rzeczy"). Przekazano nam, że redakcja "Do Rzeczy" jest autonomiczna i polecono kontakt z redaktorem naczelnym pisma Pawłem Lisickim. Przez cały poniedziałek nie odbierał jednak telefonu.

(PTD, 27.04.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.