Harris i Trump walczą o czas antenowy  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Harris i Trump walczą o czas antenowy  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Harris i Trump walczą o czas antenowy  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Marzec 19, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Deli2.pl przeprasza Lidla i kończy kampanię outdooru

Deli2 kończy kampanię: „Jedziesz do Lidla? Szkoda zdrowia. #zostanwdomu”" (fot. materiały prasowe)

Właściciel Deli2.pl kończy kampanię „Jedziesz do Lidla? Szkoda zdrowia", przeprasza Lidla i ma pretensje do operatorów outdooru.

W Warszawie na początku tygodnia pojawiły się billboardy z napisem "Jedziesz do Lidla? Szkoda zdrowia #zostanwdomu". Były anonimowe, ale ostatecznie przyznała się do nich firma Tower Investments, która w grudniu ub.r. uruchomiła delikatesy Deli2.pl. Lidl Polska zapowiedział podjęcie kroków prawnych.

W oświadczeniu wysłanym przez Deli 2 SA do mediów poinformowano, że zarząd spółki 16 marca otrzymał od pełnomocnika Lidla wezwanie, w którym m.in. zarzucono spółce nieuczciwą konkurencję oraz naruszenie dóbr osobistych oraz zażądano zaniechania rozpowszechniania kampanii, jak i złożenia pisemnego oświadczenia przepraszającego za opisane działania.

Deli2 SA tłumaczy swoją kampanię, tym że "przebywanie w skupiskach ludzkich zwiększa ryzyko transmisji wirusów, w tym wirusa Covid-19" i przypomina, że nawet WHO rekomenduje robienie zakupów online. Spółka przywołuje też przykłady, w których to Lidl miał stosować reklamę porównawczą (mowa o reklamach wymierzonych w Waitrose i Marks & Spencer).

Ostatecznie jednak zarząd Deli 2 SA zdecydował się zakończyć kampanię  „Jedziesz do Lidla? Szkoda zdrowia #zostanwdomu” i przeprosił pisemnie spółkę Lidl "za informację o powyższej treści".

"Niestety tylko jeden z operatorów nośników reklamowych wyraził zgodę na powieszenie bannera z treścią przepraszającą sieć Lidl. Pozostali operatorzy albo całkowicie odmówili współpracy, albo wyrazili zgodę na kampanię nieodnoszącą się w jakikolwiek sposób do Lidla" - napisał Bartosz Kazimierczuk, prezes Tower Investments, właściciel Deli2.

Do wypowiedzi tej odniosła się Grażyna Gołębiowska, dyrektor marketingu AMS SA. "Podjęliśmy decyzję o nierealizowaniu ekspozycji wskazanych plakatów na nośnikach AMS, ponieważ w naszej ocenie layouty obu plakatów - zarówno pierwszego teasera, jak i drugiego, który reklamuje sklep Deli2 - naruszają przepisy ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji oraz przepisy kodeksu cywilnego w części dotyczącej ochrony dóbr osobistych (renomy osób prawnych)" - oświadczyła Gołębiowska. Zadeklarowała  gotowość do prowadzenia działań reklamowych dla klienta pod warunkiem dostarczenia plakatów wolnych od wad prawnych.

Lidl Polska nie komentuje oświadczenia Deli2 SA. Nieoficjalnie ustaliliśmy, że firma nie wycofuje się z wcześniejszych oświadczeń dotyczących podjęcia kroków prawnych wobec Tower Inwestments.

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(AMS, 19.03.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.