Lidl Polska zapowiada podjęcie kroków prawnych wobec Tower Investments
Prezes Tower Investments nie spodziewał się, że Lidl zareaguje na wynierzoną w siebie kampanię (fot. screenshot)
Lidl Polska w oficjalnym oświadczeniu zapowiada podjęcie wobec Tower Investments "adekwatnych kroków, które przewidują przepisy".
W Warszawie na początku tygodnia pojawiły się billboardy z napisem "Jedziesz do Lidla? Szkoda zdrowia #zostanwdomu". Były anonimowe, ale ostatecznie przyznała się do nich firma Tower Investments, która w grudniu ub.r. uruchomiła delikatesy Deli2.pl.
Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communications and CSR w Lidl Polska, w odpowiedzi na pytanie "Press" o dalsze plany firmy wobec Tower Investments, przysłała oficjalne oświadczenie, w którym wyjaśnia, że "z szacunku do naszych klientów, dostawców oraz blisko 24 000 pracowników, którzy każdego dnia tworzą markę Lidl Polska nie komentujemy działań podmiotów, które wykorzystują nieuczciwą konkurencję dla osiągnięcia własnych celów". Równocześnie jednak zapowiedziała, że "polskie prawo chroni przedsiębiorców w takich sytuacjach – podejmujemy adekwatne kroki, które przewidują przepisy".
Nie podała jednak, jakie konkretnie kroki prawne Lidl zamierza podjąć. Zapewniła natomiast, że "dla Lidl Polska zgodność prowadzanych działań z obowiązującymi przepisami prawa jest oczywista oraz tak istotna, iż uwzględniona została w strategii społecznej odpowiedzialności biznesu na lata 2020-2025 jako ważny, osobny punkt".
Bartosz Kazimierczuk, prezes Tower Investments, w poniedziałkowej rozmowie z "Press" przekonywał, że celem kampanii było zwrócenie uwagi na zdrowotny aspekt robienia zakupów spożywczych w dobie pandemii. Podkreślał też wtedy, że jest zdziwiony reakcją Lidla.
(AMS, 18.03.2021)