Harris i Trump walczą o czas antenowy  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Harris i Trump walczą o czas antenowy  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Harris i Trump walczą o czas antenowy  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Dział: KINO

Dodano: Marzec 12, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Kina w trzech województwach znów będą zamknięte

Właściciele kin czekają na bezterminowe otwarcie (fot. Unsplash.com)

Od 15 marca znów zostaną zamknięte kina w województwie mazowieckim i lubuskim, a dwa dni wcześniej w woj. pomorskim. Roman Gutek, założyciel Gutek Film, sposób ogłaszania rządowych decyzji uznaje za "niepoważny".

Z powodu wzrostu liczby zakażeń koronawirusem w kolejnych regionach przywracane są ściślejsze obostrzenia. W czwartek minister zdrowia Adam Niedzielski ogłosił kolejny lockdown w woj. mazowieckim, lubuskim i pomorskim. Obostrzenia, w tym zamknięte instytucje kultury, mają obowiązywać co najmniej do 28 marca. To oznacza, że po ponad miesiącu od otwarcia po jesiennym lockdownie kina w Warszawie i innych miastach tych regionów znów zostaną zamknięte. 

Roman Gutek, współzałożyciel firmy dystrybucyjnej Gutek Film i właściciel Kina Muranów w Warszawie, rozumie powrót do obostrzeń i walkę o ograniczenie rozprzestrzeniania się wirusa. - Jednak decyzje dotyczące kin są nieprzemyślane i ogłaszane z dnia na dzień. Na początku lutego informacja o czasowym otwarciu kin została ogłoszona z tygodniowym wyprzedzeniem. To niepoważane. Co z tego, że kina zostały otwarte, jak nie było co w nich pokazywać? Oferta była bardzo skromna - komentuje w rozmowie z "Press".

Gutek przypomina, że wprowadzenie filmu do kin to długotrwały proces. - Dystrybutorzy nie są w stanie w tak krótkim czasie przygotować filmów. Potrzebują także czasu na ich promocję. Informacja o otwarciu kin musi być ogłaszana najlepiej z dwumiesięcznym wyprzedzeniem. Powtarzamy to jak mantrę, ale decydenci nie biorą tego pod uwagę - dodaje.

Po jesiennym lockdownie dla widzów otworzyły się tylko kina studyjne. Według danych serwisu Boxoffice.pl w dwa pierwsze weekendy po ponownym otwarciu kin (12-14 i 19-21 lutego) na seansach filmowych w całej Polsce pojawiło się ponad 68 tys. widzów. Największe sieci multipleksów - jak Multikino, Cinema City i Helios - pozostają zamknięte od listopada ubiegłego roku. Ich właściciele czekają na bezterminowe otwarcie kin oraz dopuszczenie spożywania napojów i jedzenia podczas seansów.

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(PTD, 12.03.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.