Australia wycofuje budżety reklamowe z Facebooka

Facebook traci zlecenia australijskiego rządu (fot. Unplash.com)
Minister finansów Simon Birmingham ogłosił w poniedziałek, że rząd Australii nie będzie kupować żadnych kampanii reklamowych na Facebooku. Mimo weekendowych negocjacji serwis nie zrezygnował z blokowania treści newsowych w tym kraju.
W Australii rozpoczyna się właśnie kampania szczepień przeciw COVID-19. Na towarzyszącą jej akcję informacyjną rząd przeznaczy ok. 20 mln dol. Budżet wstępnie planowany na promowane posty na Facebooku będzie wykorzystany w inny sposób.
Australia pracuje nad ustawą mającą zmusić firmy technologiczne do płacenia za treści tworzone przez miejscowych wydawców. Facebook się nie zgadza i w ubiegłym tygodniu zablokował możliwość odsyłania do newsów australijskich mediów.
Jak informuje ABC, w latach 2019-2020 australijski rząd przeznaczył na reklamy internetowe 42 mln dol. Jedna czwarta tej kwoty trafiła do Facebooka.
(MAC, 23.02.2021)
