Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Grudzień 07, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

IAB Polska: Polacy bardziej wierzą dziennikarzom niż księżom i politykom

73 proc. Polaków nie ufa politykom, a 51 proc. - kapłanom (fot. Piotr Molecki/East News)

Z najnowszego badania IAB Polska "Zaufanie internautów a COVID-19” wynika, że spadło zaufanie do grup społecznych, instytucji i mediów.

Wybuch epidemii niewiele zmienił w postrzeganiu marek – 80 proc. spośród badanych internautów (próba wyniosła 985 osób) zadeklarowało, że w obliczu COVID-19 ich zaufanie do producentów i dostawców usług pozostało bez zmian.

Najmniej ufamy politykom - 73 proc. Polaków nie ma do nich zaufania, a ufa im tylko 13 proc. Więcej badanych ufa dziennikarzom (54 proc.) niż kapłanom (39 proc.). Dziennikarzom nie ufa co trzeci badany (34 proc.), a kapłanom aż połowa (51 proc.). Mediom ufa 68 proc., a nie ufa 22 proc.

Press

Dziennikarzom ufa 54 proc. Polaków, a brak zaufania do nich deklaruje 34 proc. (fot. IAB Polska)

Najwięcej respondentów wierzy informacjom przekazywanym w radiu (72 proc.) i prasie (63 proc.) oraz polskim serwisom internetowym (60 proc.). Zagranicznym serwisom internetowym ufa 57 proc., telewizji - 53 proc. a mediom społecznościowym - 45 proc. Reklamie ufa tylko 21 proc., nie ma do niej zaufania aż 70 proc. badanych.

Press

Tylko 21 proc. badanych ufa reklamie (fot. IAB Polska)

Wysokim zaufaniem cieszy się rodzina - wierzy jej 93 proc. respondentów oraz naukowcy i lekarze - 87 proc. 

Spośród instytucji respondenci największym zaufaniem obdarzają uczelnie wyższe (83 proc.), placówki oświatowe (78 proc.) i policję (71 proc.). Najmniej osób ufa rządowi (33 proc.) oraz instytucjom rządowym (46 proc.).

Press

Mediom ufa 55 proc. respondentów (fot. IAB Polska)

(AMS, 07.12.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.