Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PUBLIC RELATIONS

Dodano: Grudzień 07, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polska Fundacja Narodowa sfinansuje kampanię opowiadającą o roli Kościoła

Pierwszy spot w ramach projektu „Kościół w obronie wolności” ma być poświęcony ks. Jerzemu Popiełuszce (fot. Pixabay)

Polska Fundacja Narodowa w ramach projektu „Kościół w obronie wolności” przekazała środki finansowe w formie darowizny na trzy spoty przypominające rolę księży w walce o niepodległą Polskę.

"Polska Fundacja Narodowa włączyła się w międzynarodowy projekt, którego celem jest przypomnienie roli kapłanów wolności w odzyskaniu przez Polskę suwerenności i niepodległości" – tłumaczy w komunikacie prasowym Marcin Zarzecki, prezes Polskiej Fundacji Narodowej.

Nie wiadomo, ile pieniędzy PFN przeznaczy na kampanię. "Wielkość dedykowanych środków, transparentnie i zgodnie z Ustawą o fundacjach, po zaopiniowaniu przez biegłego rewidenta i Radę Fundacji, będzie zawarta w corocznym sprawozdaniu z działalności Fundacji w terminie określonym przez właściwą ustawę. Naszym priorytetem i składową kultury projakościowej jest zobowiązanie upubliczniania dokumentów sprawozdawczych po zewnętrznych audytach prawnych i księgowych" -  taką odpowiedź otrzymał "Press" od biura prasowego PFN.

Nie otrzymaliśmy odpowiedzi, na jakim etapie jest produkcja spotów, kiedy trafią do mediów, kto odpowiada za ich przygotowanie i kto jest autorem scenariuszy.

"Przybliżanie historii i dziedzictwa narodowego naszego kraju w różnych odsłonach stanowi doskonały sposób promowania Polski. W przypadku projektu »Kościół w obronie wolności« autor koncepcji, poprzez media społecznościowe i internetowe kanały filmowe przedstawia Kapłanów Wolności, którzy oddali życie w obronie i walce o wolną ojczyznę" - napisało do "Press" biuro prasowe PFN. 

Pierwszy spot ma przypominać o Stanisławie Brzósce, kapelanie Powstania Styczniowego, który został powieszony przez Rosjan. Kolejny ma być o ks. Jerzym Popiełuszce. Filmy z cyklu „Kościół w obronie wolności” pojawią się w mediach społecznościowych (YouTube, Twitter, Facebook, Instagram), będą realizowane w kilku wersjach językowych - m.in. po polsku, angielsku, portugalsku, niemiecku, rosyjsku, francusku i węgiersku.

W informacji prasowej podano, że materiały mają powstać we współpracy ze Stefanem Tompsonem, Polakiem urodzonym w Londynie, autorem m.in. krótkich filmów edukacyjnych dotyczących polskiej historii. Szczegółów współpracy PFN nie ujawnia.

Polska Fundacja Narodowa została założona w 2016 roku przez 17 spółek Skarbu Państwa. Miała promować i chronić wizerunek Polski i polskiej gospodarki. W pierwszym roku działalności założyciele przeznaczyli na jej działalność 100 mln zł, zgodnie z zapisami statutu do 2026 roku powinna otrzymać ponad 633 mln zł.

Działalność Polskiej Fundacji Narodowej budzi kontrowersje. W 2019 roku zarzucono jej w mediach niegospodarność, kiedy okazało się, że zapłaciła ponad 5,5 mln dol. amerykańskiej firmie White House Writers Group za poprawę wizerunku Polski w USA.  Firma ta stworzyła i zarządzała stroną PolandPerspectives.org oraz kontami na Twitterze, Instagramie i YouTube; profil na Twitterze śledziło niespełna 6 tys. osób, na Instagramie 51, a kanał na YouTube miał 13 subskrybentów. PFN stoi za nieudanym projektem opłynięcia Ziemi jachtem z okazji stulecia odzyskania niepodległości, odpowiada także za kontrowersyjną kampanię „Sprawiedliwe sądy” w której dyskredytowano sędziów.

(AMS, 07.12.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.