Kto zostanie naczelnym "Dziennika Gazety Prawnej"? Wiemy, kogo spodziewają się w Inforze  |  Programy kabaretowe w Polsacie  |  Piłkarskie klubowe MŚ z obrazem z kamery umieszczonej na stroju sędziego  |  Kolejne shortlisty Cannes Lions 2025  |  Wyniki finansowe producenta "Ślubu od pierwszego wejrzenia"  |  Spółka realizująca programy kabaretowe zakończyła rok zyskiem  |  Oglądalność talk-show "Mówię Wam" w TVN Siedem  |  Serial dokumentalny TVP 1  |  Polsat Box Go ma dziewiętnasty kanał  |  "Poranna rozmowa" w RMF FM  |  Zestawienie portali z informacjami z regionu  |  Spór Lewandowski – Probierz w sieci  |  Odbiorcy sceptyczni wobec AI w branży newsowej  |  WPP Media Poland  |  Podkarpackie szuka agencji  |  Zespół Kantar Polska  |  RFI i France 24 podpadły władzom Togo  |  Cannes Lions: szef Amazona wybrany na człowieka roku mediów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Kto zostanie naczelnym "Dziennika Gazety Prawnej"? Wiemy, kogo spodziewają się w Inforze  |  Programy kabaretowe w Polsacie  |  Piłkarskie klubowe MŚ z obrazem z kamery umieszczonej na stroju sędziego  |  Kolejne shortlisty Cannes Lions 2025  |  Wyniki finansowe producenta "Ślubu od pierwszego wejrzenia"  |  Spółka realizująca programy kabaretowe zakończyła rok zyskiem  |  Oglądalność talk-show "Mówię Wam" w TVN Siedem  |  Serial dokumentalny TVP 1  |  Polsat Box Go ma dziewiętnasty kanał  |  "Poranna rozmowa" w RMF FM  |  Zestawienie portali z informacjami z regionu  |  Spór Lewandowski – Probierz w sieci  |  Odbiorcy sceptyczni wobec AI w branży newsowej  |  WPP Media Poland  |  Podkarpackie szuka agencji  |  Zespół Kantar Polska  |  RFI i France 24 podpadły władzom Togo  |  Cannes Lions: szef Amazona wybrany na człowieka roku mediów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Kto zostanie naczelnym "Dziennika Gazety Prawnej"? Wiemy, kogo spodziewają się w Inforze  |  Programy kabaretowe w Polsacie  |  Piłkarskie klubowe MŚ z obrazem z kamery umieszczonej na stroju sędziego  |  Kolejne shortlisty Cannes Lions 2025  |  Wyniki finansowe producenta "Ślubu od pierwszego wejrzenia"  |  Spółka realizująca programy kabaretowe zakończyła rok zyskiem  |  Oglądalność talk-show "Mówię Wam" w TVN Siedem  |  Serial dokumentalny TVP 1  |  Polsat Box Go ma dziewiętnasty kanał  |  "Poranna rozmowa" w RMF FM  |  Zestawienie portali z informacjami z regionu  |  Spór Lewandowski – Probierz w sieci  |  Odbiorcy sceptyczni wobec AI w branży newsowej  |  WPP Media Poland  |  Podkarpackie szuka agencji  |  Zespół Kantar Polska  |  RFI i France 24 podpadły władzom Togo  |  Cannes Lions: szef Amazona wybrany na człowieka roku mediów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Listopad 12, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

AdReport: W trzecim kwartale o 28,5 proc. spadły wydatki na kampanie reklamowe

Największy procentowy spadek zanotowały branże: nieruchomości i usługi budowlane (fot. Myriam Jessier/ Unsplash.com)

W trzecim kwartale 2020 roku wzrosła liczba przeprowadzonych w internecie kampanii, ale spadły wydatki na nie - wynika z danych systemu monitoringu reklamy online AdReport.

Według raportu od lipca do września zrealizowano 14 153 kampanie reklamowe, czyli o 18 proc. więcej niż w tym samym okresie ub.r. Spadły natomiast estymowane wydatki na kampanie – o 28,5 proc., do 249 mln zł. W samym wrześniu wyemitowano o 38 proc. więcej kampanii niż w tym samym miesiącu ub.r., a jednocześnie o 34 proc. zmniejszyła się łączna estymowana kwota wydatków reklamowych. 

Press

Liczba kampanii w trzecim kwartale 2020

Marcin Popiel, business development manager AdReport, wskazuje, że proces odmrażania gospodarki po wiosennym lockdownie trwał prawie do wakacji, które są okresem spowolnienia w branży. - Dlatego reklamodawcy czekali z realizowaniem kampanii aż do września. Analizując nasze dane, można zauważyć, że marketingowcy nie zrezygnowali z działań reklamowych i komunikacyjnych, ale mocno zmniejszyli budżety, zachowując ostrożność przed czwartym kwartałem – podkreśla Popiel.

W trzecim kwartale wszystkie analizowane kategorie zanotowały spadki wydatków reklamowych. Największy procentowy spadek zanotowały branże: nieruchomości i usługi budowlane (o 75 proc.), usługi dla biznesu (o 51 proc.), czas wolny (o 38 proc.). Mniejszy od średniej spadek zanotowano w takich branżach, jak: handel (o 22 proc.), żywność (o 27 proc.) czy motoryzacja (o 27 proc.).

AdReport jest częścią Ströer Media, firmy reklamy zewnętrznej. W 2020 roku ten system monitoringu kampanii online został rozszerzony o możliwość wykrywania i archiwizowania działań content marketingu (artykuły sponsorowane, akcje partnerskie i specjalne sekcje stron przygotowanych pod działania reklamodawców).

(IKO, 12.11.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.