AdReport: W trzecim kwartale o 28,5 proc. spadły wydatki na kampanie reklamowe
Największy procentowy spadek zanotowały branże: nieruchomości i usługi budowlane (fot. Myriam Jessier/ Unsplash.com)
W trzecim kwartale 2020 roku wzrosła liczba przeprowadzonych w internecie kampanii, ale spadły wydatki na nie - wynika z danych systemu monitoringu reklamy online AdReport.
Według raportu od lipca do września zrealizowano 14 153 kampanie reklamowe, czyli o 18 proc. więcej niż w tym samym okresie ub.r. Spadły natomiast estymowane wydatki na kampanie – o 28,5 proc., do 249 mln zł. W samym wrześniu wyemitowano o 38 proc. więcej kampanii niż w tym samym miesiącu ub.r., a jednocześnie o 34 proc. zmniejszyła się łączna estymowana kwota wydatków reklamowych.
Liczba kampanii w trzecim kwartale 2020
Marcin Popiel, business development manager AdReport, wskazuje, że proces odmrażania gospodarki po wiosennym lockdownie trwał prawie do wakacji, które są okresem spowolnienia w branży. - Dlatego reklamodawcy czekali z realizowaniem kampanii aż do września. Analizując nasze dane, można zauważyć, że marketingowcy nie zrezygnowali z działań reklamowych i komunikacyjnych, ale mocno zmniejszyli budżety, zachowując ostrożność przed czwartym kwartałem – podkreśla Popiel.
W trzecim kwartale wszystkie analizowane kategorie zanotowały spadki wydatków reklamowych. Największy procentowy spadek zanotowały branże: nieruchomości i usługi budowlane (o 75 proc.), usługi dla biznesu (o 51 proc.), czas wolny (o 38 proc.). Mniejszy od średniej spadek zanotowano w takich branżach, jak: handel (o 22 proc.), żywność (o 27 proc.) czy motoryzacja (o 27 proc.).
AdReport jest częścią Ströer Media, firmy reklamy zewnętrznej. W 2020 roku ten system monitoringu kampanii online został rozszerzony o możliwość wykrywania i archiwizowania działań content marketingu (artykuły sponsorowane, akcje partnerskie i specjalne sekcje stron przygotowanych pod działania reklamodawców).
(IKO, 12.11.2020)