Meetrics: spadła widoczność reklam w internecie
Displayowa reklama mobilna zwiększyła widoczność o 1 punkt proc. (fot. Pixabay.com)
W trzecim kwartale 2020 roku pogorszyła się widoczność reklamy internetowej w Polsce względem drugiego kwartału - wynika z raportu "Viewability Benchmark Report", opublikowanego przez firmę Meetrics.
Widoczność reklam wideo w Polsce spadła o 4 punkty procentowe, do 75 proc. Z kolei reklama display zanotowała spadek o 1 punkt procentowy, do 57 proc. Lepszy wynik zanotowała natomiast displayowa reklama mobilna, która zwiększyła widoczność o 1 punkt proc., do 57 proc.
Hubert Świtalski, country manager Meetrics, zwraca uwagę, że średnia widoczność reklam wideo w Polsce jest znacznie wyższa w porównaniu z reklamami displayowymi, ale reklama reklamie jest nierówna. „Różnice w jakości i efektywności reklamy mogą być bardzo duże w zależności od tego, gdzie dana reklama wideo jest wyświetlana. Różnic tych nie można zidentyfikować, obserwując jedynie wskaźniki ukończenia filmów. By dysponować wiarygodnymi danymi, widoczność musi być mierzona przez cały czas trwania filmu, wtedy można mieć pewność, że przekaz reklamowy został dostarczony skutecznie i rzetelnie" – tłumaczy w komunikacie Świtalski.
Meetrics w badaniach opiera się na definicji viewability rekomendowanej przez IAB i Media Rating Council - reklama jest uważana za widoczną, jeśli co najmniej 50 proc. jej powierzchni jest widoczne na ekranie.
(IKO, 14.10.2020)