Zmiany w firmie badawczej Gemius  |  Opłata reprograficzna a dziennikarze  |  Telewizje lokalne nawiązały współpracę z GPW DAI  |  Lidl Polska planuje przetarg  |  Lipcowy cennik TVP  |  Udział w rynku stacji Zoom TV, Telewizja WP, Nowa TV i Metro  |  Antena HD nagrywa dwa sezony programu  |  Konkursy radiowe KRRiT  |  Po raz pierwszy przyznano stypendium im. Aleksandry Lewińskiej  |  Osiem agencji wystartowało w przetargu  |  Polot realizuje pierwsze zlecenie  |  Zespół digitalowy MediaHub  |  Celebryci w kampanii "Weź mnie posegreguj"  |  Papaya Films przedstawi swoje kampanie na wystawie  |  "The Washington Post" będzie publikować teksty autorów platformy Substack  |  Pod koniec roku zadebiutuje francuska edycja magazynu "Time"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zmiany w firmie badawczej Gemius  |  Opłata reprograficzna a dziennikarze  |  Telewizje lokalne nawiązały współpracę z GPW DAI  |  Lidl Polska planuje przetarg  |  Lipcowy cennik TVP  |  Udział w rynku stacji Zoom TV, Telewizja WP, Nowa TV i Metro  |  Antena HD nagrywa dwa sezony programu  |  Konkursy radiowe KRRiT  |  Po raz pierwszy przyznano stypendium im. Aleksandry Lewińskiej  |  Osiem agencji wystartowało w przetargu  |  Polot realizuje pierwsze zlecenie  |  Zespół digitalowy MediaHub  |  Celebryci w kampanii "Weź mnie posegreguj"  |  Papaya Films przedstawi swoje kampanie na wystawie  |  "The Washington Post" będzie publikować teksty autorów platformy Substack  |  Pod koniec roku zadebiutuje francuska edycja magazynu "Time"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zmiany w firmie badawczej Gemius  |  Opłata reprograficzna a dziennikarze  |  Telewizje lokalne nawiązały współpracę z GPW DAI  |  Lidl Polska planuje przetarg  |  Lipcowy cennik TVP  |  Udział w rynku stacji Zoom TV, Telewizja WP, Nowa TV i Metro  |  Antena HD nagrywa dwa sezony programu  |  Konkursy radiowe KRRiT  |  Po raz pierwszy przyznano stypendium im. Aleksandry Lewińskiej  |  Osiem agencji wystartowało w przetargu  |  Polot realizuje pierwsze zlecenie  |  Zespół digitalowy MediaHub  |  Celebryci w kampanii "Weź mnie posegreguj"  |  Papaya Films przedstawi swoje kampanie na wystawie  |  "The Washington Post" będzie publikować teksty autorów platformy Substack  |  Pod koniec roku zadebiutuje francuska edycja magazynu "Time"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Wrzesień 23, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Ruszają zapisy na akcje Allegro

Prezes Allegro François Nuyts twierdzi, że inwestycje w innowacyjność platformy przyczyniły się do utrzymania dwucyfrowego wzrostu przychodów i zysków (fot. materiały prasowe)

Dziś zaczyna się składanie zapisów na akcje Allegro. Oferta może być warta nawet ponad 9 mld zł, a do wolnego obrotu ma trafić przynajmniej 18,26 proc. akcji. Spółka debiut na giełdzie planuje na 12 października.

Allegro w prospekcie emisyjnym podaje, że zapisy na akcje potrwają do 28 września. Przedział cenowy w ofercie publicznej wynosi 35-43 zł za akcję. To oznacza, że oferta będzie warta co najmniej 6,57 mld zł, a maksymalnie 8,08 mld zł. Spółka podaje, że oferta akcji sprzedawanych przez obecnych akcjonariuszy może być zwiększona o dodatkowe 15 proc., co oznacza, że całość oferty, wraz z dodatkową pulą, może sięgnąć 216 mln akcji. Wówczas wartość oferty może sięgnąć maksymalnie 9,29 mld zł. Ostateczna cena akcji zostanie opublikowana 29 września.

W pierwszym półroczu 2020 roku Allegro zwiększyło przychody netto o 50 proc., do 1,77 mld zł, a zysk netto o 48 proc., do 289,7 mln zł. Skorygowana EBITDA w pierwszym półroczu wyniosła 808 mln zł, wzrastając z 631 mln o 28 proc.

"Nasze inwestycje w innowacyjność platformy przyczyniły się do utrzymania dwucyfrowego wzrostu przychodów i zysków, wspieranego przez dalsze przechodzenie handlu detalicznego do internetu. Jesteśmy przekonani, że nasze osiągnięcia (...) dają nam świetne perspektywy długoterminowego wzrostu i wartości" - powiedział prezes Allegro François Nuyts, cytowany w komunikacie prasowym.

Nakłady inwestycyjne Allegro w pierwszym półroczu stanowiły 6,7 proc. przychodów netto, a w 2019 było to 5,5 proc. Allegro spodziewa się, że w perspektywie średnioterminowej wydatki te spadną do około 5 proc. rocznych przychodów netto. 

Zdaniem ekspertów Allegro ma szansę zaliczyć nie tylko największy debiut w historii Giełdy Papierów Wartościowych, lecz także największy europejski debiut w tym roku.

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(BAE, 23.09.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.