Dział: REKLAMA

Dodano: Wrzesień 21, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Największe profile e-commerce na Facebooku walczą o zaangażowanie fanów

Najpopularniejszym postem był wpis na profilu Termomix Polska, promujący urządzenie Termomix TM6 (screen Facebook/Termomix Polska)

Allegro, mające największą społeczność na Facebooku wśród serwisów e-commerce, zwiększyło w sierpniu br. zaangażowanie w tym medium społecznościowym, ale daleko mu pod tym względem do profili serwisów Pewex czy Homebook - wynika z analizy firmy Sotrender.

Wśród profili zaliczanych przez firmę Sotrender do kategorii e-commerce, najwięcej fanów na Facebooku ma profil Allegro - lubi go 2 mln. Ponadmilionową społeczność gromadzą na Facebooku profile: Mr. Gugu i Miss Go - 1,77 mln fanów, Homebook - 1,76 mln fanów, Domodi.pl - 1,56 mln fanów, DeeZee - 1,34 mln fanów.

Najbardziej angażujący wśród profili e-commerce był w sierpniu Pewex, mający na Facebooku 711 tys. fanów. Aż 71,9 tys. użytkowników Facebooka polubiło profil, zamieściło lub zareagowało na zamieszczony tam post. Oznacza to wzrost o 13 proc. względem lipca. Drugie miejsce w zestawieniu zajął profil Homebook – 45,5 tys. zaangażowanych użytkowników (wzrost o 18 proc.), a trzecie – RTV Euro AGD - 26,9 tys. (spadek o 10 proc.). Angażowały także profile: Zalando – 23 tys. zaangażowanych użytkowników (spadek o 16 proc.), Media Expert - 19,1 tys. (spadek o 9 proc.). Na 6. pozycji w zestawieniu znajduje się profil Allegro - 18,1 tys. (wzrost o 16 proc.). Za nim są profile: Morele.net, OLX Polska, Komputronik Gaming, Andżela.

Liderem zestawienia uwzględniającego aktywność fanów profili e-commerce był w sierpniu profil Andżela (serwis sprzedający odzież i dodatki) - użytkownicy wykonali na nim 324 tys. aktywności (polubili, skomentowali lub udostępnili post). Drugi pod tym względem był Pewex – 311 tys. aktywności, a trzeci Homebook – 250 tys. aktywności.

Najpopularniejszym postem był wpis na profilu Termomix Polska, promujący urządzenie Termomix TM6 w promocyjnych ratach 0 proc. Opublikowany 4 sierpnia post miał 896 reakcji, 1,5 tys. komentarzy i został 9,7 tys. razy udostępniony. 

(IKO, 21.09.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.