Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Sierpień 20, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polityka przejęła miesięcznik "Wiedza i Życie" od Prószyński Media

"Wiedza i Życie" ukazuje się od ponad 100 lat (fot. materiały prasowe)

Wydawnictwo Polityka przejmuje od Prószyński Media miesięcznik popularnonaukowy "Wiedza i Życie". To jeden z najstarszych tytułów w Polsce.

"Cieszę się, że w czasach częstego odwrotu od faktów, nauki i wiedzy będziemy wydawcą tytułu, który od zawsze popularyzował wśród Polaków – z niemałym sukcesem rynkowym – racjonalne myślenie i spojrzenie na świat" - komentuje transakcję w komunikacie prasowym Jerzy Baczyński, prezes Polityki i redaktor naczelny tygodnika "Polityka". 

"Wiedza i Życie" ukazuje się od 1910 roku (początkowo nieregularnie). Od 1926 roku jest miesięcznikiem popularnonaukowym.

Zbigniew Napierała, były prezes Edipresse, zauważa, że Polityka przejęła pismo, którego główną wartością jest jego marka. – Decyzja pewnie wynikała z tego, że transakcja opiewała na nieduże pieniądze, bo Prószyński po prostu chciał się go pozbyć. Nastały trudne czasy dla prasy, ale wierzę, że Polityka poradzi sobie z tym tytułem – mówi Napierała.

Wiesław Podkański, honorowy prezes Ringier Axel Springer, dostrzega konsekwencję w działaniu zarządu Polityki, który od wielu lat inwestuje w takie dodatki specjalne, jak "Niezbędnik Inteligenta" czy "Poradnik Psychologiczny". - Dodatki tego typu są zwykle zyskowne. Wiara Polityki w to, że w Polsce mamy inteligentnych czytelników, którzy oczekują ciekawych i rzetelnych materiałów, z pewnością przyświecała tej transakcji - komentuje Podkański.

"Wierzymy głęboko, że tytuł dzięki naszym staraniom pozyska nowych czytelników i sympatyków. Zarówno w tradycyjnej wersji papierowej, jak i w wersji cyfrowej" – napisał w komunikacie Jerzy Baczyński.

Polityka wraz z tytułem "Wiedza i Życie" przejmuje redakcję miesięcznika. Na stanowisku redaktor naczelnej pozostanie Olga Orzyłowska-Śliwińska, która jest nią od pięciu lat. Najbliższy numer pisma, który trafi do sprzedaży 2 września, ukaże się już pod szyldem Polityki.

Decyzję o sprzedaży miesięcznika prezes Prószyński Media Maciej Makowski tłumaczy: "Chcemy skupić się strategicznie na rozwoju i dalszej ekspansji na rynku książek. Bardzo nas cieszy, że nowym wydawcą »Wiedzy i Życia« będzie akurat Polityka, która dysponuje odpowiednim zapleczem i know-how do kontynuowania wydawania tego miesięcznika". 

– Sprzedaż "Wiedzy i Życia" przez wydawnictwo Prószyński niespecjalnie mnie dziwi. Oni konsekwentnie wychodzili z rynku prasy. Żyjemy w czasach specjalizacji, chcą się skupić na książkach, bo w tym czują się mocni – komentuje Wiesław Podkański.

W portfolio Prószyński Media zostały dwa czasopisma – "Nowa Fantastyka" i "Świat Nauki". Sprzedaż tytułów wydawcy nie jest monitorowana w ZKDP.

(BAE, 20.08.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.