Wydawnictwo Bauer wypracowało zysk  |  Euro 2024, czyli mistrzostwa gwiazd zmęczonych komentowaniem  |  Agencja UM wygrała przetarg  |  Chajzer chce się bić i pisze książkę  |  SGL w obronie dziennikarzy Biełsatu  |  Grupa Zbigniewa Benbenka poprawiła wynik  |  Emitel chce zarezerwować częstotliwości  |  Oglądalność "Sekretów rodziny" w Polsacie  |  Eska TV ma nowego prezentera  |  Grupa Empik zwiększyła przychody  |  Polsat Box i Netia włączą kanały  |  Właściciel platformy telewizyjnej Avios  |  Każdy tytuł z segmentu prasy telewizyjnej stracił  |  Felietonista katowickiego "Sportu"  |  Operator Patronite z coraz wyższymi przychodami  |  Mazowsze chce promować  |  Świętokrzyskie szuka agencji  |  Partners of Promotion pomoże wejść marce do Polski  |  Carat przejmuje wart 120 mln dol. budżet Pernod Ricard  |  Dziennikarka skazana zaocznie przez rosyjski sąd na osiem lat więzienia  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydawnictwo Bauer wypracowało zysk  |  Euro 2024, czyli mistrzostwa gwiazd zmęczonych komentowaniem  |  Agencja UM wygrała przetarg  |  Chajzer chce się bić i pisze książkę  |  SGL w obronie dziennikarzy Biełsatu  |  Grupa Zbigniewa Benbenka poprawiła wynik  |  Emitel chce zarezerwować częstotliwości  |  Oglądalność "Sekretów rodziny" w Polsacie  |  Eska TV ma nowego prezentera  |  Grupa Empik zwiększyła przychody  |  Polsat Box i Netia włączą kanały  |  Właściciel platformy telewizyjnej Avios  |  Każdy tytuł z segmentu prasy telewizyjnej stracił  |  Felietonista katowickiego "Sportu"  |  Operator Patronite z coraz wyższymi przychodami  |  Mazowsze chce promować  |  Świętokrzyskie szuka agencji  |  Partners of Promotion pomoże wejść marce do Polski  |  Carat przejmuje wart 120 mln dol. budżet Pernod Ricard  |  Dziennikarka skazana zaocznie przez rosyjski sąd na osiem lat więzienia  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydawnictwo Bauer wypracowało zysk  |  Euro 2024, czyli mistrzostwa gwiazd zmęczonych komentowaniem  |  Agencja UM wygrała przetarg  |  Chajzer chce się bić i pisze książkę  |  SGL w obronie dziennikarzy Biełsatu  |  Grupa Zbigniewa Benbenka poprawiła wynik  |  Emitel chce zarezerwować częstotliwości  |  Oglądalność "Sekretów rodziny" w Polsacie  |  Eska TV ma nowego prezentera  |  Grupa Empik zwiększyła przychody  |  Polsat Box i Netia włączą kanały  |  Właściciel platformy telewizyjnej Avios  |  Każdy tytuł z segmentu prasy telewizyjnej stracił  |  Felietonista katowickiego "Sportu"  |  Operator Patronite z coraz wyższymi przychodami  |  Mazowsze chce promować  |  Świętokrzyskie szuka agencji  |  Partners of Promotion pomoże wejść marce do Polski  |  Carat przejmuje wart 120 mln dol. budżet Pernod Ricard  |  Dziennikarka skazana zaocznie przez rosyjski sąd na osiem lat więzienia  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Lipiec 24, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Gazeta.pl nie wróci do systemu pracy sprzed pandemii

Agora chce już na stałe zwiększyć udział zdalnego trybu pracy, m.in. w newsroomie portalu Gazeta.pl (fot. materiały prasowe)

Newsroom portalu Gazeta.pl (Agora) będzie wykorzystywał tryb pracy zdalnej także po zakończeniu ograniczeń związanych z pandemią - wynika z informacji "Presserwisu". Spółka konstruuje nowy model pracy redakcji portalu. - Jeśli ponad 80 procent zespołu mówi nam, że chce częściej pracować zdalnie, to chcemy im to umożliwić - mówi Agnieszka Siuzdak, dyrektor zarządzająca pionem Gazeta.pl

Gazeta.pl, podobnie jak inne redakcje Agory (w tym "Gazeta Wyborcza"), z powodu pandemii koronawirusa wprowadziła w większym stopniu pracę zdalną, w tym dla dziennikarzy. Jak wynika z naszych ustaleń, firma chce już na stałe zwiększyć udział zdalnego trybu pracy, m.in. w newsroomie portalu w warszawskim biurowcu spółki. Opowiedziała się za tym większość pracowników wszystkich redakcji, a także działów marketingu i IT, odpowiadając na pytania specjalnej ankiety. 

Dziennikarze Gazeta.pl, z którymi rozmawialiśmy, nie są jednak zbyt chętni do pracy na stałe w domu. - Sporo osób nie zrozumiało, że ankieta dotyczyła docelowego modelu pracy po pandemii, zresztą część pytań nawiązywała do tego, na przykład: "czy boisz się zakażenia koronawirusem w biurze?". Tymczasem ona dotyczyła tego, że już w ogóle do biura nie wrócimy. Pojawiły się pytania z tezą w stylu: "co konkretnie wnosi twoja obecność w biurze?". Sugerują nam w ankietach, że praca zdalna to jedyna dobra opcja, a wcześniej byliśmy mniej efektywni – podkreśla jeden z pracowników newsroomu.

Inny zaznacza, że na razie nie wiadomo, jak duży będzie udział pracy zdalnej i jak ostatecznie będzie wyglądał newsroom. - Na pewno w jakimś procencie będziemy pracować zdalnie - dodaje jednak.

Z naszych informacji wynika, że decyzje w tej sprawie mają zostać ogłoszone w sierpniu. Osobom, które będą musiały pracować w redakcji, będą udostępnione miejsca w biurowcu. - Ale nie będzie już takiego newsroomu jak kiedyś – mówi jeden z pracowników.

- Gazeta.pl konstruuje właśnie nowy model pracy swojego zespołu. To szeroki proces, który trwa od dwóch miesięcy i ma na celu wybór przyszłego modelu działania zarówno w redakcji, jak i w innych działach – mówi Nina Graboś, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej Agory. Jak dodaje, wyniki kilku badań ankietowych wśród pracowników pokazały, że "organizacja oczekuje wprowadzenia dużo szerszej niż przed pandemią możliwości pracy zdalnej".

- Kluczowe dla nas są preferencje pracowników. Jeśli ponad 80 procent zespołu mówi nam, że chce częściej pracować zdalnie, bo to daje więcej elastyczności i czasu dla siebie, to chcemy im to umożliwić - mówi Agnieszka Siuzdak, dyrektor zarządzająca pionem Gazeta.pl. - Trend pracy zdalnej jest obecnie bardzo mocny i nie zniknie nagle z rynku. Praca w takim modelu może być bardzo efektywna. Dlatego chcemy wprowadzić zmiany i dbać o pracowników, którzy takiej właśnie możliwości oczekują. Nikogo do niczego nie będziemy zmuszać. Chcemy, żeby to każdy z pracowników decydował, czy w danym dniu chce pracować z biura czy z domu albo z każdego innego miejsca – dodaje Siuzdak.

Jak niedawno pisaliśmy, od września redakcja "Gazety Wyborczej" będzie miała o 40 proc. zmniejszoną powierzchnię biurową w budynku w Warszawie. Agora chce na stałe ograniczyć liczbę dziennikarzy pracujących na co dzień w warszawskiej redakcji. Nie będą mieli własnych biurek, wprowadzony będzie system tzw. hot desks: pracownicy będą zajmowali wolne w danym dniu miejsca. Spółka oficjalnie nie potwierdziła tych zmian.

W czerwcu portal Gazeta.pl odwiedziło 6,82 mln użytkowników (wzrost o 12,54 proc. w porównaniu z czerwcem 2019 roku) (badanie Gemius/PBI).

(JSX, 24.07.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.