W maju spadło zainteresowanie fanpage’ami banków
mBank Polska zanotował spadek zaangażowania na swoim profilu na Facebooku o 21 proc. (fot. materiały prasowe)
W maju wśród użytkowników Facebooka spadło zaangażowanie na profilach banków, a wzrosło na niektórych fanpage’ach serwisów finansowych – wynika z raportu firmy Sotrender.
Wśród profili zaliczanych przez firmę Sotrender do kategorii finansów najbardziej angażował profil Money.pl - 29,7 tys. osób użytkowników Facebooka polubiło profil, zamieściło lub zareagowało na zamieszczony tam post. Oznacza to wzrost o 33 proc. względem kwietnia br. Drugie miejsce w zestawieniu zajął profil Stefczyk.info – 8 tys. zaangażowanych użytkowników (spadek o 18 proc.), a trzecie Bankier.pl – 5,5 tys. (spadek o 35 proc.). Profil serwisu wGospodarce.pl zanotował 6-proc. wzrost, do 5,4 tys.
Spadło zainteresowanie profilami banków: PKO Bank Polski – 4,1 tys. (spadek o 19 proc.), ING Polska – 3,7 tys. (spadek o 60 proc.), Santander Bank Polska – 3,2 tys. (spadek o 44 proc.).
Spadek odnotował też profil serwisu Subiektywnie o finansach – 2,6 tys. (spadek o 28 proc.). Większym zaangażowaniem cieszył się z kolei profil firmy ubezpieczeniowej You Can Drive – 2,54 tys. (wzrost o 109 proc.). Dziesiątkę zestawienia zamyka profil WP Finanse, który zmniejszył zaangażowanie o 43 proc., do 2,5 tys.
Money.pl miał najwięcej aktywnych użytkowników na Facebooku, którzy w maju wykonali 135,1 tys. aktywności na tym profilu (czyli wykonali przynajmniej jedną czynność: polubili, skomentowali lub udostępnili post).
Na koniec maja najwięcej fanów wśród profili finansowych miał mBank Polska – 319,8 tys. Bank ten zanotował spadek zaangażowania na swoim profilu na Facebooku o 21 proc., do 2,1 tys. zaangażowanych użytkowników.
(IKO, 10.06.2020)