Agora zamyka magazyny "Logo" i "Avanti"
Ostatnie numery czasopism ukażą się 5 maja
Agora z powodu pandemii zdecydowała o zakończeniu regularnego wydawania miesięczników "Avanti" i "Logo". Większość redakcji obu czasopism rozstaje się ze spółką.
Agora zdecydowała o zawieszeniu regularnego wydawania miesięczników "Avanti" i "Logo". Jak tłumaczy, decyzję podjęto po analizie sytuacji związanej z pandemią i prognoz gospodarczych na kolejne miesiące. - W opinii wydawcy oba tytuły prasowe, prezentujące tzw. shoppingowe treści, będą w największym stopniu odczuwać efekty spowolnienia gospodarczego - tłumaczy Nina Graboś, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej spółki.
Najbliższe podwójne wydania obu magazynów (maj-czerwiec) ukażą się 5 maja i będą ostatnimi w standardowym cyklu wydawniczym. Agora nie wyklucza wydawania specjalnych numerów obu tytułów, jeśli będzie zainteresowanie reklamodawców (podobnie dzieje się obecnie z magazynem "Kuchnia").
Kilkanaście osób straci pracę
Z firmą rozstaje się większość członków zespołów redakcyjnych pism. W obu pracowało w sumie kilkanaście osób. - Cały zespół "Logo" i wszystkie osoby bezpośrednio zaangażowane w prace nad tytułem według mojej wiedzy zostały zwolnione. Cały projekt został skasowany – mówi "Presserwisowi" redaktor naczelny "Logo" Marcin Kasprzak. On także żegna się z Agorą.
Spółka dodaje, że treści shoppingowe przenoszą się do internetu, w formule content-to-commerce działa w ramach zespołu Gazeta.pl serwis Avanti24.pl. Również serwis Logo24.pl będzie w dalszym ciągu wydawany, tworzyć go będzie zespół funkcjonujący w ramach segmentu Prasa.
Według danych ZKDP w lutym sprzedaż ogółem "Avanti" wyniosła 58 676 egz. "Logo" zostało wycofane z ZKDP pod koniec 2019 roku, w listopadzie ub.r. osiągnęło sprzedaż ogółem na poziomie 13 968 egz.
Został jedynie "Men's Health"
Segment miesięczników męskich jest coraz mniejszy. Po tym jak Marquard Media Polska w ubiegłym roku zamknął m.in. magazyny "Playboy" i "CKM", ukazuje się tylko "Men's Health". Wydające je Motor-Presse Polska wycofało się z ZKDP pod koniec marca br. Jak tłumaczy wydawnictwo, powodem była "zmiana metodologii badań PBC, która w algorytmach badania zasięgu czytelnictwa uwzględnia już m.in. dane sprzedażowe". - Niczego nie zawieszamy, przygotowujemy zarówno wydania papierowe, jak i cyfrowe - zapewnia Aneta Martynów, chief content officer wydawnictwa i jednocześnie szefowa "Women's Health". Firma na razie nie podaje, czy wprowadzi jakieś specjalne rozwiązania w czasie epidemii, jak np. obniżki wynagrodzeń. - Rozważamy wszystkie możliwości - dodaje Martynów. Jak przyznaje, na razie zapadły decyzje, że "WH" będzie mieć latem nawet zwiększoną częstotliwość - oddzielnie ukażą się numery lipcowy i sierpniowy (dotychczas ukazywał się podwójny numer lipcowo-sierpniowy).
(JSX, SK, 27.04.2020)