Tylko trzy programy TV osiągnęły ponad 3 mln widzów  |  Polscy wydawcy negocjują z big techami  |  TVN zainteresowany formatem  |  XTB ruszyła z kompleksowym przetargiem  |  "Pan Mama" z Pawłem Domagałą w TVP 1  |  Gospodarz "Agrobiznesu" w TVP 1 i TVP Info  |  Odejście z Polska Press  |  Netflix z nowymi serialami  |  Do kanału TVC od MWE Networks wróciły lokalne informacje  |  Przyszłość programu Katarzyny Bosackiej w Canal+ Kuchnia  |  Operator kablowy Inea podzielił dział marketingu i produktu  |  Nagrody Kulturalne Onetu  |  Ogilvy i Dentsu w drugim etapie  |  Przetarg mediowy Enei  |  VML Poland  |  Nowy zespół ds. relacji z mediami ProfiAuto  |  Odejście z NBC News po 18 latach  |  Ponad 90 dziennikarzy i działaczy społecznych w blisko 20 krajach szpiegowanych na WhatsAppie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Tylko trzy programy TV osiągnęły ponad 3 mln widzów  |  Polscy wydawcy negocjują z big techami  |  TVN zainteresowany formatem  |  XTB ruszyła z kompleksowym przetargiem  |  "Pan Mama" z Pawłem Domagałą w TVP 1  |  Gospodarz "Agrobiznesu" w TVP 1 i TVP Info  |  Odejście z Polska Press  |  Netflix z nowymi serialami  |  Do kanału TVC od MWE Networks wróciły lokalne informacje  |  Przyszłość programu Katarzyny Bosackiej w Canal+ Kuchnia  |  Operator kablowy Inea podzielił dział marketingu i produktu  |  Nagrody Kulturalne Onetu  |  Ogilvy i Dentsu w drugim etapie  |  Przetarg mediowy Enei  |  VML Poland  |  Nowy zespół ds. relacji z mediami ProfiAuto  |  Odejście z NBC News po 18 latach  |  Ponad 90 dziennikarzy i działaczy społecznych w blisko 20 krajach szpiegowanych na WhatsAppie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Tylko trzy programy TV osiągnęły ponad 3 mln widzów  |  Polscy wydawcy negocjują z big techami  |  TVN zainteresowany formatem  |  XTB ruszyła z kompleksowym przetargiem  |  "Pan Mama" z Pawłem Domagałą w TVP 1  |  Gospodarz "Agrobiznesu" w TVP 1 i TVP Info  |  Odejście z Polska Press  |  Netflix z nowymi serialami  |  Do kanału TVC od MWE Networks wróciły lokalne informacje  |  Przyszłość programu Katarzyny Bosackiej w Canal+ Kuchnia  |  Operator kablowy Inea podzielił dział marketingu i produktu  |  Nagrody Kulturalne Onetu  |  Ogilvy i Dentsu w drugim etapie  |  Przetarg mediowy Enei  |  VML Poland  |  Nowy zespół ds. relacji z mediami ProfiAuto  |  Odejście z NBC News po 18 latach  |  Ponad 90 dziennikarzy i działaczy społecznych w blisko 20 krajach szpiegowanych na WhatsAppie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Kwiecień 24, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Redakcja rosyjskich „Wiedomosti” walczy o niezależność

Dziennik „Wiedomosti” jest wydawany od 1999 roku (fot. Vedomosti.ru)

Nowi właściciele rosyjskiego dziennika „Wiedomosti” na p.o. redaktora naczelnego wyznaczyli Andrieja Szmarowa, który zabronił redakcji powoływania się na sondaże niezależnego ośrodka badań opinii Centrum Lewady i krytykowania przedłużenia władzy prezydenta Rosji Władimira Putina. Swoją rubrykę w „Wiedomostiach” stracił też Aleksiej Lewinson z Centrum Lewady. Redakcja protestuje.

„Wiedomosti” były do tej pory postrzegane jako niezależny, profesjonalny dziennik gospodarczy. Zespół redakcyjny w wydanym oświadczeniu zaznacza, że działania nowego szefa narażają na szwank reputację gazety. „Pozbawione reputacji »Wiedomosti« staną się jeszcze jednym zależnym medium, którego celem nie jest zaspokajanie potrzeb czytelników poprzez dostarczanie sprawdzonych informacji i jakościowej analityki, a realizacja interesów i ambicji oficjalnych oraz ukrywanych właścicieli. Takich mediów w Rosji jest już wystarczająco dużo” - napisali w oświadczeniu dziennikarze gazety.

Dziennik „Wiedomosti” istnieje od 1999 roku i do 2015 roku wydawany był przez rosyjsko-fińską spółkę Sanoma, brytyjskie wydawnictwo FT Group (właściciel „The Financial Times”) i amerykański Dow Jones & Co (wydawca „The Wall Street Journal”). Po tym, jak w Rosji wprowadzono zakaz posiadania przez cudzoziemców ponad 25 proc. udziałów w mediach, „Wiedomosti” przeszły w ręce rosyjskich biznesmenów. Niedawno dziennik stał się własnością wydawcy Konstantina Zjatkowa i dyrektora firmy inwestycyjnej Arbat Capital Aleksieja Gołubowicza.

Według danych z jesieni 2019 roku wydanie papierowe "Wiedomosti" czyta średnio ponad 192 tys. osób, a serwis internetowy Vedomosti.ru odwiedza miesięcznie 13 mln użytkowników.

Galeria: World Press Photo 2020 - laureaci

(MAC, MAK, 24.04.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.