Google uruchamia fundusz mający wesprzeć wydawców
W kolejnych tygodniach Google News Initiative ma ogłosić, którzy wydawcy otrzymają wsparcie (fot. archiwum "Press")
Google News Initiative uruchamia Dziennikarski Fundusz Ratunkowy, który ma zapewnić wsparcie lokalnym wydawcom na całym świecie, dotkniętym kryzysem spowodowanym pandemią koronawirusa. Google przeznacza też 1 mln dol. na pomoc dziennikarzom.
Dziennikarski Fundusz Ratunkowy jest przeznaczony dla redakcji, które dostarczają oryginalne wiadomości społecznościom lokalnym w czasie kryzysu, spowodowanego przez pandemię koronawirusa. Przekazane wydawcom kwoty mają się wahać w granicach od kilku tys. dol. dla mniejszych redakcji do kilkudziesięciu tys. dol. dla większych organizacji, w zależności od regionu, w którym działają.
Wydawcy mogą ubiegać się o środki z Funduszu za pomocą formularza. Zgłoszenia można wysyłać do czwartku 30 kwietnia, do godz. 8.59 czasu środkowoeuropejskiego. W kolejnych tygodniach Google News Initiative ma ogłosić, którzy wydawcy otrzymają wsparcie i na jaki cel będą je wydawać.
Google przekazuje też 1 mln dol. Międzynarodowemu Centrum Dziennikarzy, które zapewni pomoc dziennikarzom pracującym na całym świecie, a także Dart Center for Journalism and Trauma prowadzonym przez Columbia Journalism School, które pomaga dziennikarzom narażonym na traumatyczne przeżycia podczas kryzysu.
(MAK, 16.04.2020)