"Polityka" ma blisko 17 tys. sprzedanych cyfrowych wydań

Cyfrowy dostęp do tygodnika „Polityka” można kupić na próbę, płacąc złotówkę za miesiąc (screen Polityka.pl)
Na początku kwietnia liczba sprzedanych cyfrowych wydań tygodnika "Polityka" (Polityka) wyniosła 16,9 tys. egz. - wynika z danych wydawcy. W ostatnich tygodniach sprzedaż subskrypcji w serwisie Polityka.pl wzrosła o 300 proc.
Jak informuje Joanna Chmielecka, dyrektor pionu cyfrowego "Polityki", na blisko 17 tys. sprzedanych wydań składa się sprzedaż cyfrowych prenumerat w serwisie, sprzedaż przez aplikacje mobilne oraz przez zewnętrznych dystrybutorów (eGazety, e-Kiosk).
- Od momentu ogłoszenia stanu zagrożenia epidemicznego odnotowujemy na portalu Polityka.pl znaczny przyrost nowych subskrypcji. W stosunku do średniej dziennej z tygodni poprzedzających pandemię jest to wzrost 300-procentowy - mówi Chmielecka.
Dodaje, że większość nowych subskrybentów najpierw decyduje się na 30-dniowy okres próbny za 1 zł. Dlatego ten przyrost nie będzie widoczny w danych liczonych według metodologii Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, bo to poniżej wymogu wartości minimum 20 proc. ceny okładkowej (papierowe wydanie "Polityki" z 1 kwietnia kosztowało 7,90 zł).
W styczniu średnia sprzedaż "Polityki" wyniosła 90,1 tys. egz. Tytuł był liderem segmentu tygodników opinii. Drugi był "Newsweek Polska" (Ringier Axel Springer Polska) - 67,7 tys. egz. "Newsweek" także swoje treści udostępnia za paywallem, ale wydawca nie podaje szczegółowych danych. - W ostatnich tygodniach zainteresowanie ofertą płatną Newsweek.pl i Forbes.pl wzrosło ponadtrzykrotnie - mówi jedynie Agnieszka Skrzypek-Makowska, communications manager wydawnictwa.
Paweł Nowacki, niezależny konsultant rozwiązań dla wydawców i e-commerce, zaznacza, że dobre wyniki to efekt odpowiednio wcześniej wdrożonej strategii cyfrowej. - Każdy wydawca, który jest przygotowany do transformacji cyfrowej, z powodu sytuacji związanej z koronawirusem będzie miał wzrost w sprzedaży subskrypcji online. To zjawisko nie tylko na skalę europejską, ale światową. Powód jest jeden: w tych trudnych czasach wróciło zainteresowanie wiarygodnymi mediami i rzetelnym dziennikarstwem - wyjaśnia. Do tego dochodzą cenowe promocje.
Najwięcej sprzedanych subskrypcji cyfrowych w Polsce ma "Gazeta Wyborcza" - Agora podaje, że w marcu było ich 220 tysięcy.
(SK, 10.04.2020)
