Dział: INTERNET

Dodano: Kwiecień 07, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Interia.pl rozdziela dane dla strony głównej w badaniu Gemius/PBI

Interia wprowadziła zmiany po tym, jak w zestawieniu stron głównych portali wyprzedziła ją Gazeta.pl (fot. Pexels.com)

W badaniu Gemius/PBI dane dotyczące strony głównej Interia.pl zostały podzielone na dwie sekcje: klasyczną stronę główną oraz artykuły na stronie głównej. Wydawca przekonuje, że ten zabieg pozwoli zachować transparentność statystyk strony głównej Interii.

Jak opisuje Interia, przekierowania ruchu na artykuły z "doklejoną" stroną główną dotyczą w większości ruchu na platformie mobile. Wśród najpopularniejszych mechanizmów jest zamieszczanie części (lub całości) dowolnego artykułu w odsłonie strony głównej, a dopiero całości w serwisie, z którego artykuł pochodzi.

"Nowe kategorie pomiarowe pozwolą policzyć, jaka część ruchu na stronie głównej portalu jest odsłoną wynikającą ze świadomych wizyt userów na SG, a jaką cześć stanowi ruch generowany przez artykuły, wyświetlane w odsłonie strony głównej" - przekonuje Interia.

Cytowany w komunikacie członek zarządu Interii Radosław Kucko opowiada, że wydawca obserwuje różnice w demografii i zachowaniu użytkowników klasycznej strony głównej i tych, którzy trafiają na nią za pośrednictwem różnych mechanizmów. Wydawca wskazuje, że np. średni czas na użytkownika na stronach artykułów z dołączoną stroną główną jest o połowę krótszy niż na klasycznej stronie głównej Interii.

Interia wprowadziła zmiany po tym, jak w zestawieniu stron głównych portali Gazeta.pl wyprzedziła Interia.pl. Interia w rozesłanej do mediów informacji stwierdziła, że konkurent w ciągu ostatnich miesięcy wyraźnie zwiększył działania wspierające swoją stronę główną.

- Na przełomie lutego i marca 2020 otrzymaliśmy prośbę Interii o podział strony głównej Interia.pl na dwie odrębne sekcje: klasyczną stronę główną oraz artykuły na stronie głównej. Zgodnie z zasadą, że podział domeny w badaniu jest prawem każdego wydawcy, wdrożyliśmy nową strukturę serwisów dla Grupy Interia - informuje Izabela Knyżewska, marketing & PR manager Gemiusa, który realizuje badanie Gemius/PBI. - Do tej pory nie było analogicznej prośby od innego wydawcy - zaznacza.

Ważniejsze jest podnoszenie jakości całego badania

Michał Gawryszewski, dyrektor ds. badań i analiz Wirtualnej Polski, przekonuje, że WP jest zwolennikiem unowocześnienia badania. - Zmiany wymagają jednak analiz, konieczności modyfikacji algorytmów oraz skryptów u wydawców. Pracujemy nad nimi kompleksowo, a nie wyłącznie pod kątem podziału ruchu na dwie kategorie na stronie głównej. Uważamy to rozwiązanie za prowizoryczne - stwierdza Gawryszewski. Jego zdaniem ważniejsze jest podnoszenie jakości całego badania i skupienie się na strategicznych zmianach planowanych do wdrożenia.

Jak wynika z badania Gemius/PBI, w lutym stronę główną Gazeta.pl odwiedziło 5,75 mln internautów, podczas gdy Interii - 4,99 mln. Najwięcej użytkowników miała strona główna Wp.pl (13,29 mln).

Ofertę zakupu portalu Interia złożyła ostatnio Telewizja Polsat, która ma wyłączność na negocjacje w tej sprawie.

Galeria: AD WO/MAN 2019 - fotogaleria

(KOZ, 07.04.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.