Radiowa Czwórka z cyklem koncertów  |  Cztery agencje w przetargu  |  Plany zespołu "Głosu Skierniewic"  |  TVP 1 pokaże koncert "Tysiąclecie Korony Polskiej"  |  Talent show TVN stracił widzów  |  Premiera programu kulinarnego TVP VOD  |  Polska spółka nadawcy Stars.tv zakończyła rok zyskiem  |  Oglądalność serialu TVP 2 "Na sygnale" w pierwszym kwartale  |  Zestawienie serwisów dla kobiet  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w marcu  |  Biuro 2increatives sięga po AI  |  Kamis rusza  |  Heart & Science i Gutenberg  |  Marka Dobra Kaloria klientem  |  Grupa Maspex  |  Leo Warsaw przygotowała kampanię  |  BBC w Holandii działa pod nowym szyldem  |  Globalny dyrektor kreatywny agencji JKR  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Radiowa Czwórka z cyklem koncertów  |  Cztery agencje w przetargu  |  Plany zespołu "Głosu Skierniewic"  |  TVP 1 pokaże koncert "Tysiąclecie Korony Polskiej"  |  Talent show TVN stracił widzów  |  Premiera programu kulinarnego TVP VOD  |  Polska spółka nadawcy Stars.tv zakończyła rok zyskiem  |  Oglądalność serialu TVP 2 "Na sygnale" w pierwszym kwartale  |  Zestawienie serwisów dla kobiet  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w marcu  |  Biuro 2increatives sięga po AI  |  Kamis rusza  |  Heart & Science i Gutenberg  |  Marka Dobra Kaloria klientem  |  Grupa Maspex  |  Leo Warsaw przygotowała kampanię  |  BBC w Holandii działa pod nowym szyldem  |  Globalny dyrektor kreatywny agencji JKR  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Radiowa Czwórka z cyklem koncertów  |  Cztery agencje w przetargu  |  Plany zespołu "Głosu Skierniewic"  |  TVP 1 pokaże koncert "Tysiąclecie Korony Polskiej"  |  Talent show TVN stracił widzów  |  Premiera programu kulinarnego TVP VOD  |  Polska spółka nadawcy Stars.tv zakończyła rok zyskiem  |  Oglądalność serialu TVP 2 "Na sygnale" w pierwszym kwartale  |  Zestawienie serwisów dla kobiet  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w marcu  |  Biuro 2increatives sięga po AI  |  Kamis rusza  |  Heart & Science i Gutenberg  |  Marka Dobra Kaloria klientem  |  Grupa Maspex  |  Leo Warsaw przygotowała kampanię  |  BBC w Holandii działa pod nowym szyldem  |  Globalny dyrektor kreatywny agencji JKR  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Marzec 24, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Press Club Polska apeluje o terminowe wypłacanie dziennikarzom honorariów

Press Club Polska apeluje do mediów, aby wypłacały wynagrodzenia "także za materiały już przekazane, a jeszcze nieopublikowane" (fot. Pixabay)

Press Club Polska apeluje o terminowe wypłacanie wynagrodzeń dziennikarzom, którzy nie są zatrudnieni przez redakcje na etatach. - To jest jeden z głównych problemów: dziennikarze nie są wynagradzani na czas, niezależnie od tego, czy jest kryzys, czy nie – mówi Piotr Szumlewicz ze Związku Zawodowego Związkowa Alternatywa.

Press Club Polska apeluje do redakcji, wydawnictw oraz agencji prasowych i fotograficznych, aby wypłacały wynagrodzenia "także za materiały już przekazane, a jeszcze nieopublikowane". Jak zaznacza, wielu pracowników mediów to osoby współpracujące z redakcjami na podstawie umów cywilnoprawnych lub prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą.

- To jeden z głównych problemów i przyczyn powstania naszej sekcji dziennikarskiej. Dziennikarze nie są wynagradzani na czas, niezależnie od tego, czy jest kryzys, czy nie. Opóźnienia w wypłatach są standardem, niezależnie od wielkości medium i jego siły finansowej – mówi Piotr Szumlewicz, przewodniczący Związku Zawodowego Związkowa Alternatywa. Niedawno związek powołał jako swoją jednostkę organizacyjną Związkową Alternatywę Dziennikarzy. Ma walczyć z "patologiami w branży", przede wszystkim z omijaniem umów etatowych i "wymuszaniem samozatrudnienia na pracownikach mediów".

Związkowa Alternatywa Dziennikarzy postuluje, by wprowadzić wysokie odsetki za niepłacenie w terminie (180 proc. w skali roku). - Warto też wrócić do dyskusji na temat stabilności zatrudnienia w mediach. Jedną z naszych rekomendacji na czas epidemii jest, by tam, gdzie to możliwe, zamieniać śmieciówki na etaty. Podmioty, które by to robiły, mogłyby liczyć na wsparcie władz - mówi Szumlewicz. W czasach epidemii widzi nadzieję na to, że lekceważone przez lata patologie zostaną dostrzeżone przez władzę. - Cieszę się, że tego typu apele się pojawiają. Dziś więcej osób boi się, czy dostanie wynagrodzenie. A dziennikarze to grupa, która przywykła do standardów okresu epidemii – dodaje.

Galeria: W obiektywie: koronawirus

(JSX, 24.03.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.