Rusza VIII edycja konkursu AD WO/MAN Roku
Pierwsze nominacje ogłosiła Magdalena Widuch z ColorOffOn
Konkurs AD WO/MAN Roku 2019 to organizowany przez magazyn „Press” plebiscyt, w którym fachowcy z branży reklamy wybierają najlepszych spośród siebie.
W tegorocznej edycji przedstawiciele agencji reklamowych, agencji mediowych, firm interaktywnych, agencji PR oraz studiów produkcyjnych, postprodukcyjnych i dźwiękowych będą głosować na kandydatów z trzech list w kategoriach: Agencje mediowe, Agencje reklamowe i po raz pierwszy – Studia produkcyjne.
Przed ustaleniem listy nominowanych magazyn „Press” poprosił 86 ekspertów wyłonionych z przedstawicieli branży – w tym laureatów poprzednich edycji plebiscytu oraz dyrektorów marketingu wybranych firm – o wskazanie osób, które, ich zdaniem, zasługują na tytuł AD WO/MAN Roku 2019. To z nich dziennikarze „Press” i „Presserwisu” zajmujący się reklamą i marketingiem – biorąc pod uwagę ubiegłoroczne dokonania i sukcesy kandydatów, a także kierując się liczbą wskazań fachowców – sporządzili trzy listy nominowanych.
Od 24 do 28 lutego br. strona www.press.pl (a także www.adman.press.pl i facebookowy profil konkursu AD WO/MAN) będzie codziennie podawać po jednym nominowanym w każdej z trzech kategorii plebiscytu.
Pierwszymi nominowanymi w konkursie AD WO/MAN 2019 są:
(fot. materiały prasowe)
W kategorii agencje reklamowe – Maciej Marasek, 2012 Agency
Chociaż jest w branży już ponad 23 lata, to do reklamy nadal podchodzi z niesłabnącym entuzjazmem, który pozwala mu utrzymywać się na topie. 2012 Agency to emanacja jego osoby. W czasach, kiedy klienci niechętnie wiążą się z agencjami długotrwałymi kontraktami, 2012 Agency udało się w 2019 roku utrzymać wszystkich dotychczasowych klientów. Z niektórymi, jak Grupa Żywiec, łączą ją już kilkuletnie relacje. Zaangażowanie w obsługę tak wymagających firm, jak Grupa Żywiec czy Castorama, nie przeszkodziło agencji w skutecznych działaniach nowobiznesowych – do grona jej klientów dołączyli w 2019 roku m.in. Reckitt Benckiser, Foodcare czy Unilever, a żaden klient nie zrezygnował z jej obsługi. Kampanie, których agencja jest autorem, np. Żywca („Chce się Ż”) należą do najciekawszych na rynku. Marasek to laureat wielu branżowych nagród – na festiwalach lokalnych i międzynarodowych m.in. Cannes Lion, KTR czy Effie. Wielokrotny juror w konkursach kreatywnych m.in. Cannes Lions.
(fot. materiały prasowe)
W kategorii agencje mediowe – Paweł Gala, Wavemaker
Wiosną 2019 roku Paweł Gala oficjalnie stanął na czele agencji mediowej Wavemaker (GroupM/WPP), która rok wcześniej powstała z połączenia MEC i Maxusa. Z agencją związany jest od 20 lat – zaczynał jako media assistant, poprzez media plannera buyera i stanowisk zarządzających new businessem, do partnera zarządzającego agencji w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, aż po funkcję prezesa w polskim oddziale Wavemaker. Zmiany w kierowaniu firmą rozpoczął od powołania nowego, rozszerzonego zespołu zarządzającego, na który składają się eksperci z różnych dziedzin, reprezentujący kluczowe na rynku kompetencje marketingowe jak strategia czy badania. Pod jego kierunkiem agencja odniosła sukcesy na rynku. I tak w minionym roku Wavemaker zajęła drugie miejsce w raporcie RECMA „The Qualitative Evaluation Poland” w kategorii agencji mediowych. Ponadto otrzymała w konkursie Effie tytuł najefektywniejszej agencji komunikacyjnej 20-lecia (spośród agencji mediowych). Sukcesem okazały się też realizowane dla klientów kampanie, z czego najwięcej nagród agencja otrzymała za pracę przy zamknięciu ostatniego numeru magazynu „Twój Weekend”. W raporcie „Panorama Reklamy” agencja otrzymała tytuł Efektywność Roku 2019.
⇒ Zobacz też: Anna Pańczyk i Izabela Albrychiewicz z tytułem AD wo/MAN 2018
(fot. materiały prasowe)
W kategorii studia produkcyjne – Magdalena Olak, TANK
Magdalena Olak z sukcesem zarządza domem produkcyjnym TANK, z którym związana jest od 2006 roku. We wczesnych latach kariery pracowała w Happy Production by Saatchi & Saatchi Poland jako prezes zarządu. W 2018 roku TANK wykupił mniejszościowy pakiet udziałów firmy producenckiej Black Rabbit, w wyniku czego powstała TANK Group. W jej ramach stworzono kompleksową ofertę produkcji reklam telewizyjnych i treści wideo. Dzięki temu połączeniu TANK nabył kompetencje Black Rabbit, która realizuje filmy branded content, digital i reklamy, w tym kreację. W ostatnim czasie TANK rozwija się w obszarze produkcji fabularnych, czego przykładem było współprodukowanie pełnometrażowego filmu „Volterra” w reżyserii Jacka Borcucha z udziałem Krystyny Jandy i Katarzyny Smutniak. TANK należy do działającego od dwóch lat przy Stowarzyszeniu Komunikacji Marketingowej SAR Klubu Producentów Reklamowych, w którego zarządzie zasiadała Olak jeszcze do końca 2019 roku. Firma w portfolio ma produkcję spotów reklamowych dla takich klientów, jak Grupa Lotos, T-Mobile, Huawei, Ikea czy PayPal.
Podczas tegorocznej edycji konkursu AD WO/MAN po raz drugi zostanie również wręczona nagroda – AD Marketer Roku.
Regulamin konkursu, sylwetki nominowanych oraz panel do głosowania dostępne są na www.adman.press.pl
Głosowanie w konkursie rusza 2 marca 2020 roku, a laureatów poznamy podczas uroczystej gali w kwietniu br.
Organizator: „Press”
Partnerzy kategorii Agencje reklamowe: Klub Producentów Reklamowych, Polpharma
Partner kategorii Agencje mediowe: AMS
Partner kategorii Studia produkcyjne: Provident Polska
Główny Partner kategorii AD Marketer: Publicis Groupe Polska
Partnerzy Gali: Audio Network, ColorOffOn, Digital Beast, F25, Grimbergen, Villa Foskal
Patron medialny: Sprawny Marketing
(CP, 24.02.2020)