"Miejsce kobiet jest w kuchni" - w kampanii marki Porta
Ambasadorki marki Porta odsyłają klientów do strony Otworzsiena.pl. (screen Otworzsiena.pl)
Billboardy z hasłami dyskredytującymi kobiety, które pojawiły się w ubiegłym tygodniu na nośnikach reklamowych Jet Line, były teaserem kampanii wizerunkowej marki Porta, producenta drzwi. Jej ambasadorkami zostały dziennikarka muzyczna Gabi Drzewiecka, aktorka Magdalena Różczka i influencerka Lara Gessler.
Kontrowersyjne billboardy zawierały hasła oparte na stereotypach (białe napisy na zielonym tle, z charakterystyczną dla marki Porta ramką, ale bez podania jej nazwy). Pojawiły się m.in. w Warszawie, Trójmieście i Krakowie. W poniedziałek zostały zastąpione billboardami, na których ambasadorki marki Porta dodają zdanie: „I dobrze!”. I tak przy haśle "Miejsce kobiet jest w kuchni" pojawił się wizerunek influencerki Lary Gessler, która odsyła konsumentów do strony Otworzsiena.pl. W serwisie tym opublikowano spot, w którym Gessler przekonuje, że kobieta w kuchni może czuć się dobrze. „Jeśli umiesz gotować, masz dużo więcej władzy niż zasiadając przy niejednym stole negocjacyjnym” - przekonuje influencerka.
Z kolei przy haśle "Kobiety ciągle gadają i gadają" pojawił się na billboardzie wizerunek dziennikarki muzycznej Gabi Drzewieckiej – w spocie opowiada, że od dziecka dużo mówiła, co okazało się jej mocną stroną i dzięki temu została dziennikarką.
Trzecie bulwersujące hasło "Kobiety są przewrażliwione na punkcie dzieci", które pojawiło się na billboardzie m.in. przed Instytutem Matki i Dziecka w Warszawie, zostało zastąpione tym samym hasłem, lecz z wizerunkiem aktorki Magdaleny Różczki, która również dodaje „I dobrze!”. A w spocie uzupełnia: „Bo dzięki temu los dzieci pozostawionych zaraz po urodzeniu nie jest mi obojętny”.
Dlaczego marka zdecydowała się na tak kontrowersyjne hasła? – Ideą, która przyświecała nam przy tworzeniu kampanii, było pokazanie, że niektóre cechy, które stereotypowo przypisujemy kobietom i traktujemy jako wady, mogą mieć ogromną siłę i pomagają kobietom osiągać sukcesy, a nawet zmieniać świat – odpowiada Renata Szymańska, specjalista ds. komunikacji marketingowej w Porta. - Zdajemy sobie sprawę, że przewrotne hasła kampanii w pierwszym odbiorze mogą być uznane za kontrowersyjne, ale zależało nam na pokazaniu, że za łatkami, które przypinamy kobietom, kryje się kobieca siła – dodaje przedstawicielka marki.
Kampania prowadzona jest na samochodach mobijet należących do Jet Line, na stronie internetowej marki Porta (Otworzsiena.pl), na której zostały opublikowane spoty, w mediach społecznościowych oraz na portalach horyzontalnych (m.in. landing page w Wp.pl). Za przygotowanie kampanii odpowiada zespół kreatywny Porta przy współpracy z agencją Scholz & Friends.
(IKO, 18.02.2020)