Spore spadki sprzedaży prasy regionalnej w 2019 roku
W 2019 roku "Sport" i "Gazeta Codzienna Nowiny" zanotowały najmniejsze spadki sprzedaży
Najlepiej sprzedającym się dziennikiem regionalnym w 2019 roku była "Gazeta Pomorska" (Polska Press Grupa). Wszystkie tytuły miały gorszą sprzedaż niż w 2018 roku. Aż 23 z 25 zanotowało dwucyfrowe spadki.
Średnia sprzedaż ogółem "Gazety Pomorskiej" w 2019 roku wyniosła 25 409 egz. i była o 11,95 proc. niższa w porównaniu z 2018 rokiem. Na drugim miejscu był "Dziennik Zachodni", który zanotował największy spadek w segmencie - o 19,61 proc. do 19 993 egz. Trzeci był "Głos Wielkopolski" - 18 259 egz. (spadek o 13,18 proc.). W pierwszej piątce znalazły się też "Express Ilustrowany" - 14 264 egz. (spadek o 17,06 proc.) oraz "Dziennik Bałtycki" - 12 841 egz. (spadek o 15,11 proc.). Wszystkie wymienione dzienniki należą do Polska Press Grupy.
W ub.r. najmniejszy spadek zanotowały "Sport" (Whizz) - o 6,85 proc. do 4323 egz. oraz "Gazeta Codzienna Nowiny" (Polska Press Grupa) - o 7,36 proc. do 10 044 egz.
W grudniu 2019 roku sprzedaż ogółem "Gazety Pomorskiej" wyniosła 24 766 egz. i była o 6,67 proc. niższa w porównaniu z grudniem 2018 roku. Na drugim miejscu był "Dziennik Zachodni" - 19 706 egz. (spadek o 16,43 proc.), a na trzecim "Głos Wielkopolski" - 17 412 egz. (spadek o 11,59 proc.).
Jako jedyny sprzedaż w grudniu poprawił "Polska Metropolia Warszawska" (Polska Press Grupa) - o 14,31 proc., czyli do 2612 egz. Największy spadek zanotowały "Super Nowości" (Super Nowości) - do 4607 egz., czyli o 27,73 proc.
(PAZ, 07.02.2020)