W Polsce rosną wydatki na reklamę online
Reklama graficzna stanowi prawie połowę udziałów w reklamie online (fot. Pixabay)
Wydatki na reklamę internetową w Polsce po trzech kwartałach wzrosły o prawie 380 mln zł, czyli o 12 proc. rok do roku i wynosiły 3,5 mld zł - wynika z badania IAB Polska/PwC AdEx.
Jak wskazuje Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, w trzecim kwartale minionego roku tempo rozwojowe reklamy cyfrowej utrzymało dwucyfrowy indeks zaobserwowany we wcześniejszym kwartale, co pozwala przewidywać, że w danych za cały rok może dojść do przekroczenia bariery 5 mld zł.
Z badania wynika, że komunikacja marketingowa w urządzeniach mobilnych wypracowała 45 proc. zanotowanego wzrostu.
Reklama graficzna stanowi prawie połowę udziałów w reklamie online, marketing w wyszukiwarkach pozyskuje prawie jedną trzecią, ogłoszenia ponad jedną szóstą, a e-mail ok. 2 proc.
Jeśli chodzi o udział branż w wydatkach, to na pierwszym miejscu jest handel, a kolejne zajmują: telekomunikacja, motoryzacja, finanse i żywność. Największy wzrost zanotowała kategoria odzież i dodatki (ponad 30 proc.).
(MNI, 17.01.2020)