Pięć miesięczników luksusowych ze wzrostem sprzedaży
W październiku "Zwierciadło" zanotowało największy wzrost sprzedaży, a „Women’s Health” największy spadek
Spośród miesięczników luksusowych w październiku sprzedaż poprawiły: „Zwierciadło” (Zwierciadło), „Elle” (Burda Media Polska), „Glamour” (Burda Media Polska), „Wysokie Obcasy Extra” (Agora) oraz Avanti (Agora). Liderem segmentu pozostaje „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer).
Z danych ZKDP wynika, że średnia sprzedaż ogółem „Twojego Stylu” wyniosła w październiku 207 250 egz. (spadek o 1,3 proc. względem października 2018 roku). Kolejne miejsca w zestawieniu zajęły miesięczniki: „Zwierciadło” - 114 995 egz. (wzrost o 9,53 proc.), „Pani” (Wydawnictwo Bauer) - 59 899 egz. (spadek o 17,51 proc.), „Avanti” - 54 945 egz. (wzrost o 0,34 proc.), „Wysokie Obcasy Extra” - 54 715 egz. (wzrost o 0,92 proc.), „Elle” - 46 118 egz. (wzrost o 2,74 proc.), „Glamour” - 45 434 egz. (wzrost o 1,84 proc.), „Uroda Życia” (Edipresse Polska) - 35 066 egz. (spadek o 11,81 proc.), „Women’s Health” (Motor-Presse Polska) - 24 793 egz. (spadek o 21,65 proc.).
W zestawieniu brak miesięczników: „Cosmopolitan”, „Joy” i „Harper’s Bazaar”. Ich wydawca, Marquard Media Polska, w listopadzie poinformował o wycofaniu się z rynku prasy i zrezygnował z członkostwa w ZKDP.
(PAZ, 23.12.2019)