Interia stawia na wideo i zmienia stronę główną
Na mobilnej stronie głównej Interia.pl pojawiły się dwa panele: Najnowsze i Pogoda (fot. materiały prasowe)
Interia.pl (Grupa Interia.pl) pracuje nad nową architekturą strony głównej. Zakończenie prac nastąpi w przyszłym roku, wtedy też ma zostać rozdzielone zarządzanie wersją desktopową i mobilną. Portal zamierza też rozwijać ofertę wideo.
- Zmierzamy w tym kierunku, by wydawcy wersji mobilnej i desktopowej byli oddzielni. Będą też pewne różnice w treści materiałów do wersji mobilnej - wyjaśnia w rozmowie z "Presserwisem" Krzysztof Fijałek, redaktor naczelny Interia.pl. Rozdzielenie zarządzania ma nastąpić wraz z zakończeniem prac nad stworzeniem nowego ekosystemu strony głównej, czyli za kilka miesięcy. Fijałek tłumaczy, że zmiany są podyktowane badaniami, z których wynika, że osoby korzystające z Interii na urządzeniach mobilnych mają inny model zachowań i szukają innych treści, niż ci, którzy wchodzą na strony portalu z komputerów.
W tym tygodniu na mobilnej stronie głównej portalu pojawiły się dwa panele: Najnowsze i Pogoda. W panelu Najnowsze zebrane są newsy serwisów tematycznych. W przyszłym roku ma on umożliwiać większą personalizację zawartości.
Interia.pl od nowego roku zamierza też mocniej postawić na wideo. W tym celu powstaje studio w Warszawie i odnawiane jest studio w Krakowie. Portal planuje wprowadzenie co najmniej czterech formatów wideo: politycznego, sportowego, lifestylowego i celebryckiego. Nowe programy mają się pojawić na stronach portalu w pierwszym półroczu 2020 roku.
Według danych Gemius/PBI w październiku stronę główną Interia.pl odwiedziło 4,72 mln internautów (wzrost o 4,42 proc. w porównaniu z poprzednim miesiącem), co dało portalowi trzecie miejsce w zestawieniu - za Wp.pl (12,43 mln) i Onet.pl (11,85 mln).
(MNI, 06.12.2019)