Magazyny popularnonaukowe ze spadkiem sprzedaży
"Świat Wiedzy" jest liderem sprzedaży wśród miesięczników popularnonaukowych, a "Uważam Rze" zanotował największy spadek w tym segmencie
W pierwszych trzech kwartałach tego roku wśród miesięczników popularnonaukowych największą sprzedaż miał „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer), a wśród dwumiesięczników - „Focus Historia” (Burda Media Polska).
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, średnia sprzedaż ogółem „Świata Wiedzy” w pierwszych trzech kwartałach wyniosła 61 658 egz. (spadek o 19,03 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2018 roku). Dalej znalazły się: „Focus. Poznać i Zrozumieć Świat” (Burda Media Polska) - 34 672 egz. (spadek o 20,30 proc.), „W Sieci Historii” (Fratria) - 11 704 egz. (spadek o 10,47 proc.), „Uważam Rze Historia” (Gremi Media) - 7480 egz. (spadek o 30,65 proc.).
Wśród dwumiesięczników „Focus Historia” miał średnią sprzedaż ogółem 15 262 egz. (spadek o 10,26 proc.), a „Newsweek Polska Historia” - 14 851 egz. (spadek o 13,18 proc.).
(PAZ, 28.11.2019)