Burda zamyka dwutygodnik "Gala"
Średnia sprzedaż "Gali" w kwietniu 2021 roku wyniosła 23 533 egz.
Burda Media Polska zrezygnowała z licencji Gruner und Jahr na wydawanie dwutygodnika people "Gala" i jednocześnie kupiła od wydawnictwa magazyn "Focus".
Ostatni numer "Gali" ukaże się 23 sierpnia. Razem z dwutygodnikiem znikną z rynku jego wydania specjalne: "Gala Men", "Gala Beauty", "Gala Ślub" i "Gala Kids". Spółka zapowiada w komunikacie, że będzie kontynuowała projekty partnerskie: "Itaka & Gala" oraz "Gala Beauty Stars". Tytuł ukazuje się w Polsce od 2001 roku, na licencji Gruner und Jahr spółka wydawała go od 2013 roku.
- Uzgodniliśmy wspólnie z G+J, że nie będziemy podawać informacji o powodach zakończenia umowy - odpowiada Tomasz Jaros z biura prasowego Burdy na pytanie, czy zamknięcie pisma jest związane z postępowaniem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w sprawie przejęcia Edipresse Polska. O tym, że jest to prawdopodobne, mówi też Ewa Redel-Bydłowska, była członkini zarządu Edipresse Polska. - Bardzo możliwe, że jest to reakcja na pytanie UOKiK badającego udziały w rynku lub ruch wyprzedzający, by spełnić warunki - stwierdza.
By sfinalizować transakcję, spółki czekają na zgodę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Postępowanie w tej sprawie weszło w lipcu w drugi etap.
Burda wydawała na licencji G+J od 2013 roku miesięcznik popularnonaukowy "Focus", którego teraz została właścicielem. Transakcja obejmuje także serwis Focus.pl.
W portfolio Burdy znajdują się m.in. magazyny "Glamour", "National Geographic", "Elle", "Claudia". Średnia sprzedaż "Gali" w kwietniu 2021 roku wyniosła 23 533 egz. (Dane: Polskie Badania Czytelnictwa).
(KRY, 30.07.2021)