Brand24 monitoruje serwis Twitch.tv
Jednym z założycieli Brand24 jest Michał Sadowski (screen: YouTube/Michal Sadowski)
Twitch.tv, należąca do Amazona platforma umożliwiająca streaming, jest już monitorowana przez Brand24. Specjalizująca się w monitoringu internetu i mediów społecznościowych firma ciągle stara się o odblokowanie pozyskiwania danych od Facebooka.
Klienci Brand24 od piątku mają dostęp do danych z monitoringu serwisu Twitch.tv wykorzystywanego przede wszystkim do transmisji o charakterze gamingowym. Pod koniec września firma ogłosiła z kolei, że do jej oferty dołączyły analizy z TikToka. - Nie ma co ukrywać, że ta ofensywa jest elementem dostosowania się do sytuacji, w której treści z Facebooka stały się problematyczne - mówi "Presserwisowi" założyciel i prezes Brand24 Michał Sadowski.
We wrześniu Facebook zamknął profil Brand24 i konta na Facebooku oraz Instagramie należące do Sadowskiego. Powodem były zarzuty o pobieranie przez firmę zbyt wielu danych z Instagrama.
Sadowski zapewnia, że rozmowy ws. odwołania decyzji przez amerykański koncern wciąż się toczą. Poinformował też, że firma prowadzi działania na rzecz poszerzenia monitoringu o serwis LinkedIn i aplikację Discord.
Spółka Brand24 w trzecim kwartale 2019 roku miała 4,3 mln zł przychodów ze sprzedaży (o 34 proc. więcej niż w trzecim kwartale 2018 roku). Był to pierwszy kwartał od jej debiutu na giełdzie (styczeń 2018), którego nie zamknęła stratą, ale niewielkim zyskiem netto (0,05 mln zł).
(MNI, 25.11.2019)