PwC: Rynek mediów i rozrywki w Polsce ma rosnąć w tempie 5 proc. rocznie
Jeszcze w 2019 roku polski rynek mediów i rozrywki będzie wart 11,4 mld dol. (fot. Pixabay.com)
Rynek mediów i rozrywki w Polsce do 2023 roku będzie rósł średnio o 5 proc. rocznie i zbliży się do wartości 14 mld dol. - wynika z raportu "Global Entertainment & Media Outlook 2019-2023" firmy doradczej PwC.
Największy wzrost zanotują segmenty: OTT, czyli serwisy streamingowe dostarczające treści wideo (średnio 16,6 proc. wzrostu rocznie), dostęp do internetu (11,5 proc.), gry wideo (6,2 proc.) oraz reklama internetowa (5 proc.). Wartość rynku internetu mobilnego w Polsce będzie rosła o ponad 15 proc. rocznie.
Spadki czekają za to rynek książek (średnio 1,5 proc. rocznie), gazet i czasopism (1,35 proc.) oraz wpływów tradycyjnej telewizji i domowego wideo (0,18 proc.). W komunikacie podkreślono, że spadek przychodów samych gazet (bez czasopism) na poziomie 0,75 proc. jest jednym z najwolniejszych w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.
Według prognoz światowy rynek gazet i czasopism będzie malał w tempie średnio 2,06 proc. rocznie (fot. materiały prasowe)
Jeszcze w 2019 roku polski rynek mediów i rozrywki będzie wart 11,4 mld dol.
Na świecie branża mediów i rozrywki będzie rozwijała się nieco wolniej niż w Polsce, w średniorocznym tempie 4,3 proc., by w 2023 roku osiągnąć wartość 2,6 bln dol. Najszybciej będą rozwijać się segmenty: wirtualna rzeczywistość (VR), OTT i reklama internetowa.
W 2023 roku największym rynkiem pod względem przychodów branży mediów i rozrywki będą Chiny, USA oraz Indie, które w najbliższych latach będą notować największe tempo wzrostu na świecie.
(JSX, 05.11.2019)