RECMA: najlepszą agencją Starcom, a grupą - GroupM
Magdalena Kolenkiewicz, dyrektor generalna Starcomu (fot. materiały prasowe)
Starcom (Publicis Media) został uznany za najlepszą agencję mediową w Polsce – wynika z raportu RECMA "The Qualitative Evaluation Poland". Najwyżej ocenioną grupą mediową jest GroupM (WPP).
Lider zestawienia Starcom otrzymał tytuł agencji dominującej. Za dominujące uznano także agencje należące do GroupM: MediaCom Warszawa i Wavemaker, które zajęły w raporcie ex aequo drugie miejsce.
Na czwartym miejscu w raporcie znalazła się agencja Havas Media (Havas Media Group). Piątkę zestawienia zamyka Value Media (Group One), która jest jedyną niezależną agencją mediową uwzględnioną w raporcie. Zarówno Havas Media, jak i Value Media zostały ocenione jako agencje high. Dalsze miejsca zajęły agencje: Zenith, OMD, Mindshare i Spark Foundry (ex aequo), Vizeum.
W zestawieniu grupowym liderem jest GroupM, a tuż za nią grupa Publicis Media. Trzecia jest Havas Media Group. Dalej są Group One i Omnicom Media Group.
Ponadto należąca do Publicis Media agencja Zenith otrzymała najlepszy wynik w kategorii new-biz balance (33 mln euro na plusie). Z kolei Vizeum miała najwyższy wzrost biznesu w ciągu trzech lat (wzrost o 105 proc.).
Raport RECMA "The Qualitative Evaluation Poland" powstał na podstawie 18 wskaźników KPI, w tym: new-biz balance (lipiec 2018 - wrzesień 2019), wzrost biznesu na przestrzeni trzech lat, wzrost portfolio klienckiego, główne zmiany w zarządzaniu i liczba dużych klientów.
(IKO, 07.10.2019)