Średni czas oglądania wideo online w 2021 roku wzrośnie do 70 minut dziennie
Według szacunków agencji Zenith w 2021 roku reklamodawcy przeznaczą w Polsce na reklamę wideo online ponad 175 mln dol. (fot. Pixabay)
Agencja mediowa Zenith prognozuje, że w 2021 roku średni czas oglądania treści wideo online w Polsce osiągnie 70 minut dziennie. To wzrost o 40 proc. względem 2018 roku. Będą też rosły wydatki na reklamę online, za to zmniejszy się rynek reklamy telewizyjnej.
Przeciętnie na świecie w 2021 roku średni czas oglądania treści wideo online osiągnie wartość 100 minut dziennie. Obecnie liderami są Chiny i Szwecja, gdzie średni czas oglądania wideo w internecie szacuje się na 103 minuty dziennie.
Wzrost konsumpcji wideo przełoży się na wzrost wydatków reklamowych w tym kanale. Zenith szacuje, że w Polsce w 2021 roku reklamodawcy przeznaczą na reklamę wideo online ponad 175 mln dol., czyli o 58 proc. więcej niż w 2018 roku. "Wzrost wydatków na reklamę mobile wideo będzie jeszcze wyższy – według naszych estymacji dynamika wzrostu przekroczy 90 proc., a łączne budżety – ponad 60 mln dol." – mówi Anna Bartoszewska, dyrektor generalna Zenith.
Według szacunków agencji globalne wydatki na reklamę online wideo do 2021 roku będą rosły średnio o 18 proc. rocznie (przy wzroście całego rynku reklamy online na poziomie 10 proc. rok do roku). To wzrost z 45 mld dol. w tym roku do 61 mld w 2021 roku w kategorii online wideo. Według prognoz światowy rynek reklamy telewizyjnej zmniejszy się w tym samym czasie ze 183 mld do 180 mld dol. i w dalszym ciągu będzie się kurczył.
Zenith przewiduje też wzrost popularności kampanii in-stream (reklamy prezentowane konsumentom przed, w trakcie i po wideo) kosztem kampanii out-stream (odtwarzane jako banery, reklamy pełnoekranowe, natywne czy in-feed).
(JSX, 17.09.2019)