Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Wrzesień 17, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Średni czas oglądania wideo online w 2021 roku wzrośnie do 70 minut dziennie

Według szacunków agencji Zenith w 2021 roku reklamodawcy przeznaczą w Polsce na reklamę wideo online ponad 175 mln dol. (fot. Pixabay)

Agencja mediowa Zenith prognozuje, że w 2021 roku średni czas oglądania treści wideo online w Polsce osiągnie 70 minut dziennie. To wzrost o 40 proc. względem 2018 roku. Będą też rosły wydatki na reklamę online, za to zmniejszy się rynek reklamy telewizyjnej.

Przeciętnie na świecie w 2021 roku średni czas oglądania treści wideo online osiągnie wartość 100 minut dziennie. Obecnie liderami są Chiny i Szwecja, gdzie średni czas oglądania wideo w internecie szacuje się na 103 minuty dziennie. 

Wzrost konsumpcji wideo przełoży się na wzrost wydatków reklamowych w tym kanale. Zenith szacuje, że w Polsce w 2021 roku reklamodawcy przeznaczą na reklamę wideo online ponad 175 mln dol., czyli o 58 proc. więcej niż w 2018 roku. "Wzrost wydatków na reklamę mobile wideo będzie jeszcze wyższy – według naszych estymacji dynamika wzrostu przekroczy 90 proc., a łączne budżety – ponad 60 mln dol." – mówi Anna Bartoszewska, dyrektor generalna Zenith.

Według szacunków agencji globalne wydatki na reklamę online wideo do 2021 roku będą rosły średnio o 18 proc. rocznie (przy wzroście całego rynku reklamy online na poziomie 10 proc. rok do roku). To wzrost z 45 mld dol. w tym roku do 61 mld w 2021 roku w kategorii online wideo. Według prognoz światowy rynek reklamy telewizyjnej zmniejszy się w tym samym czasie ze 183 mld do 180 mld dol. i w dalszym ciągu będzie się kurczył.

Zenith przewiduje też wzrost popularności kampanii in-stream (reklamy prezentowane konsumentom przed, w trakcie i po wideo) kosztem kampanii out-stream (odtwarzane jako banery, reklamy pełnoekranowe, natywne czy in-feed).

(JSX, 17.09.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.