Media nie wzmacniają działów zagranicznych  |  Pożegnanie z Radiem Zet  |  Koszty nabycia przez Orange Polska sześciu lokalnych operatorów kablowych  |  Partner zarządzający w Foap  |  Kanał ViDoc TV po opuszczeniu MUX 8  |  Dyrektor cyberbezpieczeństwa i architektury systemów w RAS Polska  |  Nowy program w ramówce Active Family  |  Przewodniczący rady nadzorczej MOC TV  |  Oglądalność "Mistrzowskich pojedynków. Eternal Glory" w TVN  |  Kanał muzyczny RMF Genzie  |  Kompania Piwowarska wybiera agencję  |  Lidl szuka  |  Komunikacja Adidasa w Europie Wschodniej  |  Senior consultant w Stars  |  Trzy agencje w przetargu  |  ProSiebenSat.1 zwolni 500 osób  |  Rumble zablokowany w Brazylii decyzją Sądu Najwyższego  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Media nie wzmacniają działów zagranicznych  |  Pożegnanie z Radiem Zet  |  Koszty nabycia przez Orange Polska sześciu lokalnych operatorów kablowych  |  Partner zarządzający w Foap  |  Kanał ViDoc TV po opuszczeniu MUX 8  |  Dyrektor cyberbezpieczeństwa i architektury systemów w RAS Polska  |  Nowy program w ramówce Active Family  |  Przewodniczący rady nadzorczej MOC TV  |  Oglądalność "Mistrzowskich pojedynków. Eternal Glory" w TVN  |  Kanał muzyczny RMF Genzie  |  Kompania Piwowarska wybiera agencję  |  Lidl szuka  |  Komunikacja Adidasa w Europie Wschodniej  |  Senior consultant w Stars  |  Trzy agencje w przetargu  |  ProSiebenSat.1 zwolni 500 osób  |  Rumble zablokowany w Brazylii decyzją Sądu Najwyższego  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Media nie wzmacniają działów zagranicznych  |  Pożegnanie z Radiem Zet  |  Koszty nabycia przez Orange Polska sześciu lokalnych operatorów kablowych  |  Partner zarządzający w Foap  |  Kanał ViDoc TV po opuszczeniu MUX 8  |  Dyrektor cyberbezpieczeństwa i architektury systemów w RAS Polska  |  Nowy program w ramówce Active Family  |  Przewodniczący rady nadzorczej MOC TV  |  Oglądalność "Mistrzowskich pojedynków. Eternal Glory" w TVN  |  Kanał muzyczny RMF Genzie  |  Kompania Piwowarska wybiera agencję  |  Lidl szuka  |  Komunikacja Adidasa w Europie Wschodniej  |  Senior consultant w Stars  |  Trzy agencje w przetargu  |  ProSiebenSat.1 zwolni 500 osób  |  Rumble zablokowany w Brazylii decyzją Sądu Najwyższego  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Wrzesień 17, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Średni czas oglądania wideo online w 2021 roku wzrośnie do 70 minut dziennie

Według szacunków agencji Zenith w 2021 roku reklamodawcy przeznaczą w Polsce na reklamę wideo online ponad 175 mln dol. (fot. Pixabay)

Agencja mediowa Zenith prognozuje, że w 2021 roku średni czas oglądania treści wideo online w Polsce osiągnie 70 minut dziennie. To wzrost o 40 proc. względem 2018 roku. Będą też rosły wydatki na reklamę online, za to zmniejszy się rynek reklamy telewizyjnej.

Przeciętnie na świecie w 2021 roku średni czas oglądania treści wideo online osiągnie wartość 100 minut dziennie. Obecnie liderami są Chiny i Szwecja, gdzie średni czas oglądania wideo w internecie szacuje się na 103 minuty dziennie. 

Wzrost konsumpcji wideo przełoży się na wzrost wydatków reklamowych w tym kanale. Zenith szacuje, że w Polsce w 2021 roku reklamodawcy przeznaczą na reklamę wideo online ponad 175 mln dol., czyli o 58 proc. więcej niż w 2018 roku. "Wzrost wydatków na reklamę mobile wideo będzie jeszcze wyższy – według naszych estymacji dynamika wzrostu przekroczy 90 proc., a łączne budżety – ponad 60 mln dol." – mówi Anna Bartoszewska, dyrektor generalna Zenith.

Według szacunków agencji globalne wydatki na reklamę online wideo do 2021 roku będą rosły średnio o 18 proc. rocznie (przy wzroście całego rynku reklamy online na poziomie 10 proc. rok do roku). To wzrost z 45 mld dol. w tym roku do 61 mld w 2021 roku w kategorii online wideo. Według prognoz światowy rynek reklamy telewizyjnej zmniejszy się w tym samym czasie ze 183 mld do 180 mld dol. i w dalszym ciągu będzie się kurczył.

Zenith przewiduje też wzrost popularności kampanii in-stream (reklamy prezentowane konsumentom przed, w trakcie i po wideo) kosztem kampanii out-stream (odtwarzane jako banery, reklamy pełnoekranowe, natywne czy in-feed).

(JSX, 17.09.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.