Plany tygodnika "NIE" i duże zmiany od kwietnia  |  Kowalczyk: Świrski uznał, że jest kimś o wiele ważniejszym  |  Liczba oglądanych reklam w telewizji w 2024 roku  |  Kompania Piwowarska wybiera  |  Debaty ze studentami w TVP  |  Kolejny sezon "MasterChefa"  |  SkupSzop zamknął rok  |  Awans w Grupie Iberion  |  Gazeta.pl zachęca do subskrypcji innych serwisów  |  Oglądalność serialu "Sprawiedliwi. Trójmiasto" w TV 4  |  Radio Nowy Świat na pięciolecie zbiórki  |  Studenckie Radio Egida w DAB+  |  Outdoor 2025: stabilny wzrost i dalsza cyfryzacja  |  Biedronka Home  |  KUPS szuka agencji  |  Międzynarodowa kampania OBI  |  Apple TV+ wyprodukuje czwarty sezon serialu "Ted Lasso"  |  OpenAI i Sam Altman kontra Elon Musk. Proces jesienią  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Plany tygodnika "NIE" i duże zmiany od kwietnia  |  Kowalczyk: Świrski uznał, że jest kimś o wiele ważniejszym  |  Liczba oglądanych reklam w telewizji w 2024 roku  |  Kompania Piwowarska wybiera  |  Debaty ze studentami w TVP  |  Kolejny sezon "MasterChefa"  |  SkupSzop zamknął rok  |  Awans w Grupie Iberion  |  Gazeta.pl zachęca do subskrypcji innych serwisów  |  Oglądalność serialu "Sprawiedliwi. Trójmiasto" w TV 4  |  Radio Nowy Świat na pięciolecie zbiórki  |  Studenckie Radio Egida w DAB+  |  Outdoor 2025: stabilny wzrost i dalsza cyfryzacja  |  Biedronka Home  |  KUPS szuka agencji  |  Międzynarodowa kampania OBI  |  Apple TV+ wyprodukuje czwarty sezon serialu "Ted Lasso"  |  OpenAI i Sam Altman kontra Elon Musk. Proces jesienią  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Plany tygodnika "NIE" i duże zmiany od kwietnia  |  Kowalczyk: Świrski uznał, że jest kimś o wiele ważniejszym  |  Liczba oglądanych reklam w telewizji w 2024 roku  |  Kompania Piwowarska wybiera  |  Debaty ze studentami w TVP  |  Kolejny sezon "MasterChefa"  |  SkupSzop zamknął rok  |  Awans w Grupie Iberion  |  Gazeta.pl zachęca do subskrypcji innych serwisów  |  Oglądalność serialu "Sprawiedliwi. Trójmiasto" w TV 4  |  Radio Nowy Świat na pięciolecie zbiórki  |  Studenckie Radio Egida w DAB+  |  Outdoor 2025: stabilny wzrost i dalsza cyfryzacja  |  Biedronka Home  |  KUPS szuka agencji  |  Międzynarodowa kampania OBI  |  Apple TV+ wyprodukuje czwarty sezon serialu "Ted Lasso"  |  OpenAI i Sam Altman kontra Elon Musk. Proces jesienią  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Lipiec 10, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Facebook wprowadził narzędzia chroniące przed nękaniem na Instagramie

Jednym z udostępnionych przez Facebook narzędzi jest możliwość ograniczenia interakcji z osobami nękającymi (fot. materiały prasowe)

Facebook udostępnił użytkownikom narzędzia, które mają ograniczyć przypadki nękania na Instagramie. Zdaniem eksperta, choć problem nękania w sieci jest poważny, są wątpliwości, czy Facebook chce realnie z tym zjawiskiem walczyć.

Pierwsze narzędzie oparto na uczeniu maszynowym, które do tej pory pomagało wykrywać przypadki nękania w opublikowanych już komentarzach, zdjęciach i filmach. Teraz użytkownik zostanie powiadomiony, że komentarz, który zamierza zamieścić, jest obraźliwy i że powinien zaniechać jego publikacji. Drugie narzędzie pozwoli użytkownikom na ograniczenie interakcji z osobami, które dopuszczają się nękania. Komentarze takich osób, o ile nie zostaną zaakceptowane, będą widoczne tylko dla nich samych. Takie osoby nie będą też widzieć, czy ofiara nękania jest aktualnie dostępna ani czy odczytała wiadomości.

Adam Haertle z serwisu Zaufanatrzeciastrona.pl zwraca uwagę, że walka ze zjawiskiem nękania w sieci jest absolutnie niezbędna. Ma jednak wątpliwości, czy właściciel Instagrama, czyli Facebook, naprawdę chce coś z tym zrobić. – Te narzędzia raczej nie będą skuteczne, to jednak wciąż wymaga interwencji człowieka. Uczenie maszynowe brzmi dobrze, natomiast Facebook do tej pory nie potrafi skutecznie zablokować treści rasistowskich – mówi ekspert.

Haertle podkreśla, że dla Facebooka istotne jest to, aby użytkownicy generowali w jego serwisach jak największy ruch, więc blokowanie nękających użytkowników nie wchodzi w grę. Dlatego uważa nowe rozwiązania jedynie za listek figowy. Z kolei sami użytkownicy prędko znajdą skuteczne sposoby obejścia algorytmu, żeby publikować obraźliwe treści. – Myślę, że oni po prostu wybierają zagadnienia, które są dla nich obszarem wysokiego ryzyka i poświęcają im swoje nowe rozwiązania po to, aby w razie czego wydać komunikat, że robią wszystko dla poprawy bezpieczeństwa użytkowników. Gdyby naprawdę chcieli walczyć z problemem nękania, to zrobiliby to kilka lat temu i zatrudnili do tego moderatorów. A to jest bardzo drogie – mówi Haertle.

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(PD, 10.07.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.