Wavemaker: co czwarty ankietowany popiera wsparcie marek dla LGBTQ
45 proc. ankietowanych jest raczej lub zdecydowanie przeciwnych angażowaniu się marek we wsparcie społeczności LGBTQ
Według badania Wavemaker 45 proc. ankietowanych polskich internautów jest raczej lub zdecydowanie przeciwnych angażowaniu się marek we wsparcie społeczności LGBTQ. 29 proc. wyraża obojętność, a 26 proc. poparcie (9 proc. zdecydowane).
Badanie Wavemaker pokazuje również, że w rankingu wsparcia LGBTQ prowadzą brandy z kategorii rozrywka, jak Google (wskazane przez 37 proc. badanych), MTV (36 proc.) czy Netflix (34 proc.). W przypadku kolejnych na liście Levisa i Vogue odsetek respondentów wskazujących je jako wspierające środowisko LGBTQ wyniósł 29 proc., zaś 28 proc. wskazało H&M. Po 25 proc. badanych podało Apple i Microsoft, zaś po 23 proc. wskazań padło na Discovery oraz markę lodów Ben & Jerry’s (Unilever). Ta ostatnia ubiegłoroczną akcją reaktywowania tęczy na placu Zbawiciela rozpoczęła długofalową kampanię na rzecz praw osób LGBTQ w Polsce. Kampania 180heartbeats + JvM została doceniona w Cannes.
Wavemaker badał postawy konsumentów wobec zaangażowania marek we wsparcie LGBTQ w czerwcu 2019 roku metodą wywiadów internetowych wśród 1 tys. polskich internautów.
(BIG, 26.06.2019)