Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Czerwiec 24, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Grand Prix Glass i Tytanowy Lew w Cannes za "Ostatni Twój Weekend"

Ostatni numer magazynu "Twój Weekend" wydano w marcu z inicjatywy Gazeta.pl i VMLY&R (screen Twitter.com/Cannes_Lions)

Po raz pierwszy do Polski przyjechała nagroda Grand Prix Cannes Lions. Polskie agencje na festiwal zgłosiły 162 prace, z czego 43 trafiły na short listy, a 12 zamieniło się w nagrody (6 brązowych nagród, 3 srebra, 1 złoto, 1 Grand Prix i 1 Tytanowy Lew).

VMLY&R wspólnie z Gazeta.pl za akcję "Ostatni Twój Weekend" zostały nagrodzone Grand Prix w kategorii Glass. Ta sama praca otrzymała też Tytanowego Lwa w kategorii Titanium, a także trzy Brązowe Lwy - w kategoriach Brand Experience & Activation, Print & Publications i PR. VMLY&R Poland została wybrana Agencją Roku 2019 Cannes Lions w kategorii "Good”, która ma "zwracać uwagę na inicjatywy, które czynią świat lepszym miejscem".

Szklane Lwy przyznawane są pracom, które ”podważają uprzedzenia względem płci oraz rozbijają głęboko zakorzenione w przekazach marketingowych, stereotypowe wizerunki mężczyzn i kobiet” - taka jest oficjalna definicja tej kategorii. Z kolei Tytanowe Lwy są przyznawane tym kampaniom, które "zmieniają reguły gry,  prowokują, przesuwają granice,wywołują w branży zazdrość, która inspiruje i wyznacza dla branży nowe kierunki".

W marcu 2019 roku wydano ostatni numer magazynu "Twój Weekend" (w przeszłości popularny tygodnik erotyczny). Aby go symbolicznie zamknąć, spółka Pride and Glory Interactive (grupa VMLY&R) kupiła w licytacji na Allegro prawa do tytułu (współwydawcą ostatniego numeru była Agora). Inicjatorami tej akcji były Gazeta.pl i VMLY&R Poland. Wydanie wsparte zostało kampanią reklamową, m.in. w kinie, radiu, prasie i mediach społecznościowych. Kreację przygotowała agencja VMLY&R Poland. Za media, współpracę z influencerami i wsparcie kreatywne projektu odpowiadał Wavemaker, a produkcję wizualną zrealizował dom produkcyjny Papaya Films. Projekt wsparły również: Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką, Mastercard i Bank BGŻ BNP Paribas.

- Mam nadzieję, że to da pozytywnego kopa całemu rynkowi polskiej reklamy. Zawsze się mówiło, że nie mamy takich budżetów, możliwości. Dzisiaj coś się przełamało – mówi Michał Rutkowski, dyrektor marketingu w Gazeta.pl. - To zobowiązanie dla nas, żeby się nie skończyło na jednej akcji, żeby angażować się w kolejne przedsięwzięcia, które ten świat próbują zmienić na lepsze – dodaje.

- Od roku wprowadzamy pozycjonowanie naszego "banku zmieniającego się świata" i poruszamy tematy istotne, niejednokrotnie polaryzujące, ale wierzymy, że warto to robić. Kwestia gender equality to coś, co idealnie wpisywało się w nasze działania i plany – komentuje Dariusz Maciołek, dyrektor zarządzający pionem komunikacji BGŻ BNP Paribas. Po sukcesie zapowiadają dalszą współpracę. - Pewne rzeczy są już zaplanowane. Mogę tylko powiedzieć, że nie dotyczy to tylko równości kobiet, ale także tematyki LGBTQ – mówi Dawid Szczepaniak, executive creative director VMLY&R Poland.

Do agencji 180heartbeats + JvM za projekt „Niezniszczalna tęcza” trafiły dwa brązowe Lwy w kategorii Brand Experience & Activation, brąz w kategorii PR i dwa srebra - w kategoriach Media oraz Design. Kampania została zrealizowana dla stowarzyszenia Miłość Nie Wyklucza, fundacji Wolontariat Równości i Ben & Jerry’s Unilever. Projekt polegał na odtworzeniu tęczy na placu Zbawiciela w Warszawie.

W kategorii PR złotem i srebrem za projekt „The people’s seat” zostały nagrodzone Grey Group Poland wspólnie z Grey London. Był to projekt, w którym mieszkańcy całego świata mogli na Twitterze wyrażać swoje obawy związane ze zmianami klimatycznymi na naszej planecie, podzielić się opiniami z liderami, rządami i organizacjami. Opinie na temat zagrożeń klimatycznych były bowiem wyrażane z okazji szczytu klimatycznego ONZ – COP24. Do zabierania głosu w tej sprawie zachęcał David Attenborough.

Grand Prix w kategoriach Film i Film Craft Lions dostała agencja Drogas New York za kampanię " The Truth Is Worth It" dla "New York Times". To cykle spotów pokazujące pracę dziennikarską, dzięki której ludzie dowiadują się prawdy (np. o możliwości popełnienia przez Donald Trumpa oszustwa czy o tym, że dzieci imigrantów są rodzicom odbierane na granicy USA).

Grand Prix w kategoriach Entertainmet Lions for Sport i Outdoor dostała agencja Wieden+Kennedy Portlan za kampanię Nike „Dream Crazy” z udziałem Colina Keapernicka, sportowca, który w 2016 r. przed meczami futbolu amerykańskiego klęczał lub siedział w czasie śpiewania hymnu Stanów Zjednoczonych na znak protestu przeciwko opresji wobec czarnoskórych obywateli USA. Wdał się też w ostry spór z w tej sprawie z Donaldem Trumpem. 

Grand Prix w kategorii Media trafiło do agencji AKQA São Paulo  za kampanię "Air Max Graffiti Stores" dla Nike Air. W kampanii twórcy ulicznego graffiti zostali poproszeni o "domalowanie" do postaci, które stworzyli wcześniej nowych butów Nike. Akcja była wspierana w mediach społecznościowych - dzięki specjalnej aktywacji i geolokalizacji -można było kupić nowe Nike Air zanim trafiło do sklepów w oficjalnej sprzedaży.

W kategoriach Mobile, Titanium i Direct nagrodę Grand Prix dostała agencja FCB New York za kampanię "The Whopper Detour" dla Burger Kinga -  żeby kupić Woopera za 1 centa, trzeba było użyć aplikacji Burger King - ale aktywowanej w restauracjach McDonald's.

Grand Prix w kategorii Print & Publications dostała agencja IMPACT BBDO Dubai za kampanię "The Blank Edition" - największa gazeta codzienna w Libanie ukazała się z całkowicie biała stroną. W kulturze libańskiej jest to równoznaczne ze strajkiem lub protestem. 

Kampania IKEA „ThisAbles"  autorstwa McCann Tel Aviv dostała Grand Prix w kategorii Health & Wellness -  to cykl spotów pokazujący, że niepełnosprawność nikogo w niczym nie ogranicza. IKEA została też kreatywną marką roku.

W tym roku było mniej zgłoszonych prac - w sumie nieco ponad 30 tys. Rok temu, gdy w Cannes Lions nie uczestniczyła sieć Publicis, zgłoszeń było ponad 32 tys., a w 2017 roku ponad 41 tys.

Więcej na temat tegorocznej edycji Cannes Lions na Press.pl w relacjach Dawida Szczepaniaka, executive creative directora VMLY&R Poland.

(AMS, JSX, 24.06.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.