Firmy postprodukcyjne chcą własnej organizacji branżowej
Przy SKM SAR może powstać nowy klub branżowy - firm zajmujących się postprodukcją reklamową (fot. Avel Chuklanov/ Unsplash)
Firmy postprodukcyjne chcą założyć własny klub przy Stowarzyszeniu Komunikacji Marketingowej SAR. Inicjatorzy tego projektu prowadzą już rozmowy z przedstawicielami rynku.
Za tymi działaniami stoi Weronika Mirowska, business development director w Platige Image. - Jesteśmy na etapie informowania kolejnych firm o naszym pomyśle. Kiedy uda nam się zebrać reprezentatywną dla środowiska grupę, rozpoczniemy oficjalne rozmowy z SKM SAR na temat powstania klubu firm postprodukcyjnych - mówi tylko.
Celem klubu miałoby być opracowanie standardów współpracy firm postprodukcyjnych ze studiami produkcyjnymi, agencjami i klientami.
Przy Stowarzyszeniu Komunikacji Marketingowej SAR w styczniu 2018 powstał już Klub Producentów Reklamowych, który pełni funkcję organizacji branżowej służącej domom produkcyjnym, ich klientom i rynkowi komunikacji marketingowej.
Podobną rolę ma mieć klub firm postprodukcyjnych. Mirowska na tym etapie nie chce jeszcze mówić o konkretnych problemach branży postprodukcyjnej. - Na to przyjdzie czas, kiedy grupa inicjująca zamieni się w głos środowiska - stwierdza.
Magdalena Paszkowska, dyrektor zarządzająca firmy postprodukcyjnej Ztudio, także uważa, że powstanie takiej organizacji jest branży potrzebne, bo jest sporo problemów, które trzeba wspólnie rozwiązać. - Najważniejsze z nich musimy jednak omówić najpierw we własnym gronie - zaznacza.
Michał Truszkowski, studio manager z firmy Televisor, również jest przekonany, że jest potrzebna płaszczyzna, na której przedstawiciele firm postprodukcyjnych mogliby się ze sobą komunikować. - Nie mamy zbyt wiele możliwości, by się spotkać, a tematów jest wiele, nie tylko dotyczących standardów w branży, ale choćby np. nowych technologii - zapewnia.
Paweł Tyszkiewicz, pełnomocnik zarządu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, przyznaje, że takie rozmowy z przedstawicielami środowiska postproducentów są prowadzone, ale nie weszły jeszcze w fazę formalną. - Od dłuższego czasu o tym rozmawiamy, ale nie było jeszcze żadnego spotkania organizacyjnego - stwierdza Tyszkiewicz.
(AMS, 23.05.2019)