Kolejna zmiana w biurze programowym TVP  |  Ministerstwo Cyfryzacji szuka agencji  |  Siódma edycja "The Voice Senior" w TVP 2  |  Data premiery i pasmo programu dokumentalnego "Tajemnice kultowych seriali"  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Oprawa "Interwencji" w Polsacie  |  Program dla seniorów w TVP Info zmieni formułę  |  Talk show "Mówię Wam" TVN Siedem  |  Widownia serialu "Zajazd. Będzie się działo" w Stopklatce  |  Kanał Dolce Vita TV  |  Grupa Polsat-Interia przed RAS Polska  |  "Forbes" i "My Company Polska" poprawiły sprzedaż  |  Althermedia przeprowadzi kampanię  |  Marka Hortex na TikToku  |  Ferrero Rocher przedłuża współpracę  |  Świąteczna kampania Grześków  |  Channel 4 ma kandydatów na nowego prezesa  |  W 2025 roku największym wrogiem dziennikarzy była armia Izraela  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Kolejna zmiana w biurze programowym TVP  |  Ministerstwo Cyfryzacji szuka agencji  |  Siódma edycja "The Voice Senior" w TVP 2  |  Data premiery i pasmo programu dokumentalnego "Tajemnice kultowych seriali"  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Oprawa "Interwencji" w Polsacie  |  Program dla seniorów w TVP Info zmieni formułę  |  Talk show "Mówię Wam" TVN Siedem  |  Widownia serialu "Zajazd. Będzie się działo" w Stopklatce  |  Kanał Dolce Vita TV  |  Grupa Polsat-Interia przed RAS Polska  |  "Forbes" i "My Company Polska" poprawiły sprzedaż  |  Althermedia przeprowadzi kampanię  |  Marka Hortex na TikToku  |  Ferrero Rocher przedłuża współpracę  |  Świąteczna kampania Grześków  |  Channel 4 ma kandydatów na nowego prezesa  |  W 2025 roku największym wrogiem dziennikarzy była armia Izraela  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Kolejna zmiana w biurze programowym TVP  |  Ministerstwo Cyfryzacji szuka agencji  |  Siódma edycja "The Voice Senior" w TVP 2  |  Data premiery i pasmo programu dokumentalnego "Tajemnice kultowych seriali"  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Oprawa "Interwencji" w Polsacie  |  Program dla seniorów w TVP Info zmieni formułę  |  Talk show "Mówię Wam" TVN Siedem  |  Widownia serialu "Zajazd. Będzie się działo" w Stopklatce  |  Kanał Dolce Vita TV  |  Grupa Polsat-Interia przed RAS Polska  |  "Forbes" i "My Company Polska" poprawiły sprzedaż  |  Althermedia przeprowadzi kampanię  |  Marka Hortex na TikToku  |  Ferrero Rocher przedłuża współpracę  |  Świąteczna kampania Grześków  |  Channel 4 ma kandydatów na nowego prezesa  |  W 2025 roku największym wrogiem dziennikarzy była armia Izraela  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Kwiecień 15, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wydawcy zgodzili się na częściową redukcję długu Ruchu

15 maja odbędą się posiedzenia zatwierdzające układ (fot. materiały prasowe)

Wydawcy zgodzili się na redukcję swoich wierzytelności wobec Ruchu o 124 mln zł (z całej sumy 162 mln zł). W poniedziałek odbyły się zgromadzenia wierzycieli Ruchu, podczas których głosowano nad planem restrukturyzacji tej firmy. 

Prawie wszyscy najwięksi wydawcy objęci pierwszym przyspieszonym postępowaniem układowym (PPU 1), które zakłada 85-procentową redukcję wierzytelności, byli za porozumieniem. "Za" głosowało też 30 średnich (9 było przeciw, 1 był nieobecny). Objęci PPU 2 mają natomaist zrezygnować z 50 proc. niespłaconych przez Ruch należności.

- To sygnał, że zdaniem wydawców branża nie funkcjonuje bez Ruchu - mówi rzecznik Ruchu Wojciech Paczyński. - Postaramy się ten kredyt zaufania spłacić przez to, co komunikowaliśmy, jeśli chodzi o rozwój firmy i ekspansję: przywrócenie Ruchu do dawnej świetności - podkreśla.

- Mam nadzieję, że to początek naprawy tego kawałka sieci dystrybucji - komentuje Marek Frąckowiak, dyrektor Izby Wydawców Prasy. - Czy akurat nacjonalizacja ruchu jest najlepszym wyjściem? Można mieć wątpliwości, ale w tej sytuacji z punktu widzenia większości wydawców to wyjście lepsze niż upadłość. Liczymy na dalsze inwestycje Orlenu i na to, że firma rzeczywiście będzie teraz naprawiana - dodaje.

Wszystkie akcje Ruchu ma przejąć Alior Bank i sprzedać je Orlenowi - jedynemu inwestorowi zainteresowanemu kupnem spółki. Alior to podmiot, wobec którego Ruch ma największe zobowiązania - łącznie 105 mln zł (bank nie jest objęty PPU). Aktualnie 100 proc. akcji spółki Ruch posiada fundusz inwestycyjny Lurena Investments B.V.

Ruch, według danych Izby Wydawców Prasy, w lutym 2019 roku był drugi na rynku dystrybucji prasy z udziałem 23,1 proc. (spadek o 6,83 proc.). Największym dystrybutorem jest Kolporter z udziałem 55,76 proc.

(JSX, 15.04.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.