Dział: REKLAMA

Dodano: Marzec 11, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Agora szacuje wzrost rynku reklamy na 2,5-4,5 proc. w 2019 roku

Wydatki na reklamę w internecie mają wzrosnąć o 5-8 proc. (fot. pixabay.com)

W 2018 roku wydatki reklamowe wzrosły o 7,5 proc. w porównaniu z 2017 rokiem - wynika z szacunków Agory SA. Spółka na br. prognozuje 2,5-4,5 proc. wzrostu.

Według Agory wartość wydatków reklamowych w 2018 roku wyniosła ok. 9,6 mld zł. Reklamodawcy zwiększyli wydatki na internet (o 13,5 proc.), telewizję (o 6,5 proc.), kino (o 6 proc.), radio (o 5,5 proc.) i reklamę zewnętrzną (o 5 proc.). Mniej przeznaczyli na reklamy w prasie (o 7 proc.).

Agora spodziewa się w br. wzrostu rynku reklamowego w przedziale od 2,5 do 4,5 proc. w porównaniu z 2018 rokiem. Wydatki na reklamę w internecie mają wzrosnąć o 5-8 proc., w telewizji, radiu i outdoorze - o 2-4 proc., a w kinie - o 1-3 proc. Dla prasy spółka spodziewa się spadków rzędu 8-10 proc. w przypadku czasopism i 11-13 proc. w dziennikach.

(KOZ, 11.03.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.